16 Aralık 2020

Kelime Oyunu - 3

Merhaba etkinlikte üçüncü haftanın kelimeleri sevgili Kendi Dünyasında'nın belirlediği
*Zambak *Hayal *Diyar *Özgürlük *Dilek
Aslında bu hafta yazmayı es geçecektim ama kendi önerim olan etkinlikte yazmamak hoş olmaz dedim. Hiç düşünecek zamanım olmadı bu hafta bakamadım pek bir şeye bunu 15 dk'da yazdım pek iyi olmadı, biraz baştan savma gibi oldu ama cidden zamanım yok. Haftaya daha güzel hikayelerde görüşmek üzere..




"3 dilek hakkın var" dedi babası. "LGS'de Atatürk Fen Lisesi'ni kazanırsan istediğin 3 şeyi alacağım ya da yapacağım". İçinden Güzel sanatlar diye geçirdi ama diyemedi. Şuan tek istediği şey özgürlüktü.  Özel derslerden, testlerden etütlerden bıkmıştı. Özgür olmak, arkadaşlarıyla gezmek, sinemaya gitmek Ps oynamak istiyordu. Ve en büyük tutkusu olan resimle alaklı bir okula gitmekti..

Çok başarılı bir öğrenci olmasına rağmen, LGS sonunda iyi okullar onu heyecanlardırmıyor, en büyük hayali Pera Güzel Sanatlar Lisesinin sınavlarına hazırlanmak istiyordu. Kendi hayalinimi yoksa ailesinin hayalini mi yaşayacaktı.  Derslerden boş zaman arttırıp youtube tan izlediği çizim teknikleriyle kendisini yetenek sınavlarına hazırlıyor, LGS stresinide bu şekilde üstünden atıyordu.  O gün gördüğü bir manzarayı çizmeyi denedi, orada olduğunu hayal ederek yaşayarak. Kimsenin bilmediği uzak diyarda zambak tarlasında o mis kokunun arasında uyuduğunu hatta rüyasında tasarımcı olduğunu görüyordu. Sonuçta çocuktu hayaline kimse engel olamazdı..

24 yorum:

  1. Geçen haftaya göre yazınızın aceleye geldiği belli oluyor. Biraz hikâye özeti olmuş bu. Nihayetinde yazmışsınız, önemli olan bu.

    Bu hafta kelime oyununa ben de katıldım. �� Ama biraz zor oldu yazı yazmak. Yazarken kendimi sınırlamak benim tarzım değil. Etkinlikte hemen herkes hikâye yazıyordu, ben farklı bir tür olsun diyerek deneme yazdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden 15 dk da aklıma gelenleri yazıp yolladım, düşünecek zamanım bile olmadı. Ne güzel katılmanız Deep'in bloguna da ekledim yazınızın linkini, oradan daha çok etkileşim sağlar daha çok okunur. Denemeleri çok severim, elinize sağlık güzeldi.

      Sil
    2. bir edip ekledim yorumlara hıhıms. yazısını da okudum, güzel yazmış, yorum yapamadım, yorum kutusu bizimki gibi değil, wordpress galibası, her zaman katılsın tabii, yazsın herkes ne güzel oldu bu etkinlik :)

      Sil
    3. En alta bak bende öyle sanmıştım ama var yorum yeri. Evet bence de güzel oldu :)

      Sil
    4. Kırmızı Ruh ve deeptone ilginize teşekkür ederim.
      Yorum sisteminde sıkıntı yok aslında. Wordpress kullanıyorum, belki platform biraz yabancı gelmiş olabilir. 🙂

      Sil
  2. Bırakmayın ipin ucunu, iyi ki katılmışsınız bu hafta da. Önemli olan katılmak. Bu dar zamanınızda etkinliğe zaman ayırmanız çok değerli. Çok daha güzel öyküler yazacağınızı biliyorum müsait zaman bulduğunuzda:) Umarım işleriniz rast gider:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yalan söyleyeyim benim önerimle olmasa katılmazdım bu hafta. Etik olmazdı öncülük ettiğim bir şeye kıymet vermezsem. Deniyorum bu aralar hiç bir şey yapa ıyorum ama bakalım zamanla toparlayacağım her şeyi. Sevgiler

      Sil
  3. Aceleye gelmesine rağmen o kadar da kötü değil bence. Sınav döneminde ailesi ve kendi tercihleri arasında kalan çok insan var maalesef. Kimisi de hayallerinden vazgeçip ailesinin kurduğu yola gidiyor. :( Ben de ufak bir hikaye yazdım bu kelimelerle, gelmek isterseniz beklerim. Daha önce belirtmişimdir ama yine belirteyim, çok güzel bir etkinlik. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hafta kimsenin yazsını okyamadım, müsait olduğum ilk fırsatta okuyup yorumlayacağım. Güzel etkinliğe güzel insanlarda katılımnca daha güzel oluyor. Çok çok kalp

      Sil
  4. Hayaller her zaman güzeldir, hayal kurmaya hep devam edelim ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayallerde olmasa zaten hayal hiç çekilmeyecek. Hayaller ve umutlar bizi kamçılıyor.

      Sil
  5. Gerçekci.
    Maalesef öyle.
    Anne baba sanki kendi geleceğini yazıyor kendo eliyle.
    Böylesi bir anne olmak istemiyorum.
    Inşaallah olmam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklarını proje olarak gören o kadar çok ebeveyin var ki, bunu dile getirince de sizi küçümsüyor tepeden bakıyorlar.

      Sil
  6. Kısa yazıları daha severek okuyorum, gayet güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  7. güzel kurgu olmuş. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. şirindi, inşallah hayaline kavuşmuştuuur :)

    YanıtlaSil
  9. Merak ettim şimdi.Kavuşmuş mu hayaline? Umarım kavuşmuştur.Güzel bir yazı olmuş.Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde merakla bekleriyoruz, 3 sene sonra göreceğiz :)

      Sil
  10. Öyleler zaten canım İlkay. Yazdığım her yanının bir kahramanı var. İlk yazıda arkadaşımı, ikincisinde kendimi bu yazıda da kızımı yazdım. Tabiki ona Fen Lisesini kazan demiyoruz, Pera istiyoruz, resim yeteneği inanılmaz. ;kızımdan yola çıkarak öyküleştirdim.

    YanıtlaSil
  11. 3 sene mi? E su gibi akıp gider. Butun hayaller gerçek olsun🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2,5 ta diyebiliriz. 6. sınıf kızım, şimdiden eğitim alıoyor çizim için, çok hevesli.

      Sil