09 Aralık 2020

Kelime Oyunu - 2

 Merhabalar, etkinliğimizde ikinci hafta. Geçen hafta ilk olmasına rağmen gayet güzel yazılar çıktı. Katılan herkese teşekkür ederim. Bakalım bu hafta ne olacak. Bu haftanın kelimelerini de ben belirledim. İçinizden çokta mu aradın bu kelimeleri diyebilirsiniz, bende sonradan öyle dedim. Çok zorlandım bu hafta yazarken ama aklıma ilk gelen en sevdiğim şeyleri seçtim :)  Bu hafta da kendimi yazdım, hayallerimi öyküleştirdim. Hoş daha İrlanda'ya gitmek kısmet olmadı ama yazan siz olunca her şey oluyor, her yere gidiyorsunuz :) Bu arada Deeptone'a çok teşekkürler her hafta yazıların ön incelemesini yapıp düzenliyor..
Herkese kolaylıklar...     
                                 
                                  Kelimeler : Kırmızı - İrlanda -Tutku - Kitap - Viski
                                     
                                            

  Herkesin bir rüyası, hayali vardır, gitmek yaşamak görmek istediği. Bu kimisi için Amerika, kimisi için de İtalya ama onun için İrlanda rüyasıydı. Türkiye'yi çok seviyordu ama yıllardır çok yanlış bir coğrafyada doğduğu hissi hiç yok olmamıştı içinde. Küçüklüğünden bu yana Kuzey ülkelerine merakı olmuştu, en çok İrlanda, sanırım bunda James Joyce kitaplarının etkisi büyüktü. Ulysses ve Dublinliler bu merakın, hayranlığın fitilini ateşlemişti. O yüzden Haziran ayındaki BloomsDay Festivaline gitmek istiyordu. Adını Ulysses'in kahramanı, Leopold Bloom’dan alan festivale gitmeyi kafasına koymuştu artık.

Oldukça zorlu bir vize sürecinden sonra, yıllardır hayalini kurduğu şeyi gerçekleştirmek için tüm hazırlıkları yaptı. Gideceği, yemek yiyeceği, gezeceği yerleri tek tek not aldı. Dublin'e uçuşu sabah erken saatteydi ama heyecanından uyuyamamıştı, Okuduğu araştırdığı şeyleri görmek için sabırsızlanıyordu. Şatoları, katedralleri, eşsiz doğayı görüp ünlü İrlanda viskisinden tadacaktı.

Ortalama 4,5 saatlik bir yolculuktan sonra nihayet rüyasına, Dublin'e kavuşmuştu. Haziran ayı olmasına rağmen hava hala ısınmamıştı, bunu da biliyordu aslında ama bu kadar soğuk olacağını tahmin etmemişti. Oteline doğru giderken etrafı dikkatle izledi, okuduğu kitaplardaki yerleri bulmaya gözünde canlandırmaya çalıştı. Prag'da Kafka, St. Petersburg'da Dostoyevski'yi aradığı gibi Dublin'de de Joyce'u arıyordu gözleri. Odasına çıktığında fark etti, uykusuzluktan kıpkırmızı olan gözlerini. İlk günü dinlenerek geçirmeye karar verdi, yarın gideceği yerlerin heyecanıyla hemen uykuya daldı.

Yeni güne dinlenmiş olarak uyandı, kahvaltısının ardından hemen yola koyuldu. 3 günlüğüne geldiği Dublin'de zaten ilk günü uyuyarak geçirdiği için yarın gidebildiği kadar çok yeri görüp, Bloomsday'den sonra İstanbul'a geri dönecekti. İlk işi, otele yakın olan Christ Church Katedrali'ni görmek oldu, sonrasında  Trinity Koleji'ndeki eşsiz kütüphane, en çok şaşırdığı şey ise Dublin kalesi ve içindeki Chester Beatty Kütüphanesi’nde gördüğü Osmanlı Dönemine ait el yazmaları oldu. Her gittiği yeri merakla ve imrenerek gözlemledi. En son olaraksa İrlanda Ulusal Galerisi'ne gitti. Resim bölümüne hayran kaldı, Monet, Renoir, Picasso gibi isimlerin eserlerini hayranlıkla inceledi ve müzenin birinci katındaki hediyelik eşya dükkanından arkadaşı Derin'e hediye aldı :)  Tüm günün yorgunluğunu gidermek için galerinin ana girişinin karşısında, Oscar Wilde heykelinin de bulunduğu Merrion Meydanı parkına gitti, sonrasında otele dönmek için yola koyuldu.
  
16 haziran Dublin'deki son günüydü, Blommsday'e katılmak için festival yerine doğru yürürken kendisini Leopold Bloom'un yerine koydu, kitabı adeta yaşadı. James Joyce’un tek bir günü anlattığı Ulysses kitabı, 16 Haziran 1904’te geçiyordu. Ünlü yazarın, eşi Nora Barhacle ile ilk randevulaştığı gün olan 16 Haziran günlerinde, her yıl tüm dünyadan gelen Joyce hayranları ve İrlanda tutkunları bu festivalde buluşurdu.



3. haftanın kelimelerini Kendi dünyasında belirledi.
Kelimeler:
*Zambak *Hayal *Diyar *Özgürlük *Dilek

32 yorum:

  1. Eline sağlık:) İrlanda kültürünü tanımaya başladık bile. Deep sevinecek hediyeye:)

    Son iki cümlende farklı zamanlar kullansan daha da güzel olabilirdi, ne dersin? Bu cümleler öykünün parçası değil de bir dip notu gibi esas metinden kopmuş görünüyor sanki. Şöyle olabilir mi mesela,

    "James Joyce’un tek bir günü anlattığı Ulysses kitabı, 16 Haziran 1904’te geçiyordu. Ünlü yazarın, eşi Nora Barhacle ile ilk randevulaştığı gün olan 16 Haziran günlerinde, her yıl tüm dünyadan gelen Joyce hayranları ve İrlanda tutkunları bu festivalde buluşurdu."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selmalar, o son kısımdaki dağınklığın bende fsrkındayım ama bu hafata çok zorlandım yazarken, öneri için teşekkürler düzenliyorum.

      Sil
  2. Kırmızı Ruh, Deep'e bir öneride bulundum. Bu haftanın kelimelerini bir hafta önceden vermen bana göre iyi oldu ve düşünme fırsatı yaratmış oldu. Bu yüzden yazımı gecikmeden yazabildim. Yine benzer şekilde gelecek haftanın kelimelerini de bir hafta önceden belirtsek nasıl olur diye sordum. Sana sormamı istedi. Ne diyorsun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep ne der bilmiyorum ama erken verilmesinden yanayım, kendi verdiğim kelimlerde çok zorlandım mesela. İlk öyküyü 20-30 dk gibi bir sürede yazarken bunu yazmam çok uzun sğrdüğ son 1,5 günde toparladım, erken olması daha iyi. Sonuçta sıfırdan bir şey üretiliyor, orayada yazacağım şimdi.

      Sil
  3. Izledigim bir filmde duymustum Dublin'i ilk. Ondan sonra da hep filmlerde karsima cikti. Irlanda benim de merak ettigim bir yer. Pek fazla Avrupa ulkesi merak etmem aslinda. Okumasi cok keyifliydi. Bir hayale sahip olmak, onu gerceklestirmek cok guzel bir duygu. Bakalim ben ne yazabilirim bu kelimelerle? Kafamda sekillendi biraz ama zormus gercekten bir arada bir hikayeye adapte etmek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşim ilk okuduğunda, benden bahersiz İrlanda'ya gittinde ben mi bilmiyorum dedi:) Yılların araştırması, gitmesemde gitmiş kadar oldum araştırdıklarım okuduklarımla, sizin yazınızda çok güzel olmuş, hemde hiç İrlanda'dan bahsetmeden. Haftaya görüşmek üzere

      Sil
  4. ne güzel kelimeler seçmişsiniz ve ne de güzel yazmışsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KElimeler güzel ama zordu :) Sizin yazınızı okudum şimdi güzeldi, Türkçe'yi ve dil bilgisini çok iyi kullanıyorsunuz, edebi bilginiz çok iyi, kıskandım :)

      Sil
    2. Evet yazarken ben de zorlandım ama daha ilgi çekici oldu :) teşekkür ederim elimden geldiği kadar düzgün kullanmaya çalışıyorum :)

      Sil
  5. dedalus da orda oluyo mu ki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmaz mı? Molly, Stephan ve Bloom'suz Dublin sokakları olur mu hiç :)

      Sil
  6. sizin yazınızdan irlandaya dair bir sürü şey öğrendim. güzel bir etkinlik olmuş. ben de katıldım, yazması çok eğlenceli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlar içimizdeki İrlanda'lı diye eğleniyor benle, nedir bu hayranlık diye :) Gidip gözlemlemek ve onları yazmakta kısmet olur umarım birgün. Sevgiler

      Sil
  7. Bu haftanın kelimeri zordu aynı zamanda ilginçti ama düşündükçe keyifli bir şeyler çıktı ortaya ben böyle düşünüyorum.Yazınız çok güzel olmuş elinize sağlık.Bende yazdım :) Üçüncü haftanın kelimeleri de bendeydi öykümden ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım öykünüze, henüz başlamadım ama bakalım sizin kelimelerden neler çıkacak. Her kelime ayrı bir hikaye.

      Sil
  8. Çok güzel bir etkinlik olmuş. Bir an beni öğretmenlik yaptığım yıllara götürdünüz. �� Tahtaya bazen üç beş kelime yazar gençlerden de bu kelimelerle bir kompozisyon yazmalarını isterdim. Bazen de bir mısra yazar sırasıyla her öğrenciden bir mısra eklemesini isterdim. Hey yıllar!
    Söz vermiyorum ama bu etkinliğe katılmak isterim. Yapabilirsem yorum olarak iletirim yine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaratıcılık açısından iyi oldu bizim açımızdan, ne güzel keşke tüm öğretmenler yapsa sizin yaptığınızı. Bekleriz her zaman etkinliklerimize.

      Sil
  9. Irlanda ya gitmiş kadar oldum.Elinize sağlık:)
    Umarım fiilende giderek orayı deneyimlersiniz:)
    Ben bu hafta katılamadım çok özur dilerim..Aklımda birleştiremedim ve zorlama bir öykü çıkartırsam saygısızlık etmiş olurum diye düşündüm..
    Keyifle güzel yazıları okumaya devam..
    Sevgilerimle..
    Önemli not sade ve derinede yazdım az önce..Birazcık daha kısa tutabilirsek okuyucu olarak belki daha tadı damağında olabilir..Genel anlamda..
    Görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam 5 kelimeyi kullanarak bir kjurgu yaratmaya çalışıyıoruz ama çok kısa birşey çıkacak kelimeler olmadı benim açımdan, ama elimden geldiğince uzatmamaya çalışırım. Zaten ben bu öykülerin devamını getirip kitabımda kullanacağım, benim açımdan çok faydalı oldu bu etkinlik.

      Sil
  10. İrlanda hakkında birçok şey öğrendim sayenizde:) Hayaller güzeldir. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayaller ve hayatlar :) Hayaller de olmasa zaten halimiz duman. Teşekkürler, sevgiler..

      Sil
  11. Elinize sağlık.. İrlanda deyince ilk etapta adı İrlandalı Kız diye çevrilen Ryan' s Daughter filmi geliyor aklıma. Çok eskilerden tabii :))
    Yazdıklarınız çok keyifli.. covidden dolayı seyahatleri unuttuğumuz bir döneme girdik. Sabal bir gezinti yaptım sayenizde :) Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, sizin yazınızda güzeldi. O filmi biliyorum, içinde İrlanda geçen her şeye meraklıyım. Kısmet olursa birgün yaşamak istediklerimi kaleme döktüm.

      Sil
  12. seyahat etmiş kadar oldum, sıcacıktı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ve yazınız çok güzel ve ilgi çekiciydi, esinlikle ilk 3 te yer alır.

      Sil
  13. Blog ortamında yeniyim ve bu etkinliği şimdi görüyorum. Çok hoş bir yazı olmuş, İrlanda'yı buram buram hissettirdi.<33

    YanıtlaSil
  14. Bende etkinliğe katılıp ufak bir hikaye paylaştım. Bakmak isterseniz beklerim :,)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum ki, ilk fırsatta yorumlayacağımda . sevgiler

      Sil
    2. Vallahi gözüm gönlüm ruhum açıldı bu güzel etkinlik sayesinde 😊👏 çok güzel gezmiş görmüş kadar oldum İrlandayı ve öğrenmiş oldum 😊hem size hemde sevgili güzel insan Deppsiye de gönülden teşekkür ediyorum bu sayede çok öyküler hikâyeler okumuş oluyoruz gönlüne yüreğine kalemine sağlık sevgiler 😊🎈

      Sil
    3. Sizde katılın etkinliğe, hem kelime önerebilir hemde yazı yazabilirsiniz. Teşekkürler, sevgiler

      Sil