23 Aralık 2020

Kelime Oyunu - 4

 Merhaba bu haftanın kelimlerini sevgili Hanife Ertaş belirlemiş.
Kelimeler : Şiir - Baharat - Yol - Sabah - Yeşil


Yağmurlu bir sonbahar sabahı dinlenmiş halde uyandım. Pencereden bakınca, mevsim tüm ihtişamıyla kendini gösteriyor. Ağaçların yeşilliğinden eser yok, sararmış yapraklar yağmurunda etkisiyle yollara savrulmuş. Yürüyüş için en uygun zaman. Hafif yağmur çisiltisi, çok üşütmesede hafif bir serinlik. Yağmurun yıkadığı yollar, kulağımda müzik kilometrelerce yürüyebilirim bu halde. Islanan köpeklerin kendini kurulama çabası, yollarda biriken yağmur suyundan kedilerin su içme telaşı, küçük çocukların annelerine inat yağmur sularının içine zıplama sevinci, hepsi bir bütün sonbaharın içinde.

Genellikle böyle havalar, cam kenarında ya da şömine başında elde çay-kahve battaniye altında film-dizi izleme, kitap okuma, hatta şiir yazma havasıdır çoğu insan için. Şiiri pek sevmediğim için kitap ve dizi tercihim. Battaniyenin altında, miskin bir kedi gibi, altını çizmek için sabırsızlandığım kitap ve baharatçıdan aldığım bitkisel ürünlerle yaptığım çay eşliğinde günü geçirmek. Bu arada neden baharat ya da bitkisel ürün satan kişiye Aktar denildiğini hala anlamış değilim, neden baharatçı değil. Sanırım herşeyde muhalefet olmayı çıkıntılık yapmayı seviyorum. :) Ha birde hikayenin sonunu getirmeden pat diye bitirmeyi, şimdi olduğu gibi :)


24 yorum:

  1. Günlük tarzı olmuş ama olmuş.
    O çay film şömine keyfini bir ben yapmadım herhalde :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin içinde büyük uktedir o şömine başı çay-kahve-şarap içme hayali.

      Sil
  2. Cok guzel. Sakin, benim sevdigim yagmurlu sonbahar havasini tasiyor zihnimize. Ellerinize saglik. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Bertuğ'un şarkısı gibi yağmur tüm kötü lşeyleri alıp gitse.

      Sil
  3. Ben de beğendim. Siradan bir güne sigdirmissiniz kelimeleri. Fakat küçük çocukların pek sokakta olduğunu sanmıyorum, eger bu yazı, bugünün bir yansimasiysa🙂 malum, eskisi kadar şenlikli değil sokaklar. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim apartman baheçli olduğu için çocuklar açısından sıkıntı yok. Çardak, salıncak, ağaç ev sıkıntılı geçmedi onlar için bu pandemi süreci. Çıkıyor benim ufaklıklar çok seviyorlar yağmur birikintisinde zıplamayı.

      Sil
  4. En sevdiğim havalar mis gibi yağmur kokusu burnuma geldi 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık heryer beton olduğu için İstanbul da o toprak ağaç kokusuna hasret kalacağız bu gidişle.

      Sil
  5. Böyle havalarda yürüyüş yapmayı severim. Ve Bazı hikayeler yarım ve tadında kalmalı. Güzel olmuş, zevkle okudum 👍

    YanıtlaSil
  6. Bu oyuna ben de katılmak istiyorum daha fazla geç kalmadan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman bekleriz, 1 hafta önceden veriliyor kelimeler, deneyin bakalım neler çıkacak.

      Sil
  7. Müzikle beraber huzurlu bir sahne canlandı gözümde. Aktarma neden aktar denir, daha önce düşünmemiştim,. Şimdi merak ediyorum:)

    YanıtlaSil
  8. Hikayenin sonunu getirmeden pat diye bitirmeyi sevdiğinizi belirtmeniz hoş olmuş gerçekten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden birden kesiyorsun demişler, hem onlara cevap olsun hemde sonradan devamını getireceğim için bir anda bitiriyorum :)

      Sil
  9. Yazınız oldukça güzeldi.
    Sorduğunuz bir sorunun cevabını vermeye çalışayım. Baharat kelimesi Arapça "güzel kokulu çiçek" manasına gelen "bahar" kelimesinden dilimize girmiştir. Aktar ise yine Arapça asıllıdır. Aslında kelime attardır. O da "güzel koku" manasına gelen ıtırdan gelir. Arada küçük bir anlam farkı vardır. Ama birbirinin yerine kullanılabilir mi derseniz sanırım hayır. Baharat sadece yemek ve içecek için kullanılabilen maddelerdir. Oysa aktarda güzel koku da vardır. Yani baharatçının anlamı biraz daha sınırlıdır. 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm hiç işime gelmedi bu bilgi :) Sonuçta ikiside güzel kokuyor ama, olmadı şimdi :).
      Şaka bir yana bilgilendirme için teşekkürler.

      Sil
    2. Gerçekler acıdır yani biraz baharattır. Şaka bir yana "Sözlükle güreş olmaz." derler. Kelimeleri birbirinin yerine kullanmaktan ziyade her birini kendi anlamında doğru kullanabilmektir asıl olan. Bu bir zenginliktir. 🙂

      Sil
  10. hımmmm, o durumda en çok uyumayı severim yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa tam keyfini çıkaracağın huzurun sefasını sürecek zamanda ne uykusu :)

      Sil
  11. Teşekkür ederim canım. Yağmurada hasret kaldık bir zevkimiz vardı o da kurguya kadar düştü.
    Baharatçı meselesinde haksız değil miyim ya, emlakçı, halıcı, taksici ama ona gelince aktar :)

    YanıtlaSil
  12. bi gün b kadar güzel anlatılır.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamak daha güzel her daim, ama yağmur yağmuyor :/

      Sil