02 Aralık 2020

Kelime Oyunu - 1

Yeni bir etkinlikten merhaba, Sevgili Deeptone'la Ağaç Ev Sohbetleri gibi her hafta yapılabilecek bir etkinlik yapalım dedik, yine onun organizatörlüğünde ve her çarşamba. Kısaca şöyle açıklayayım. Kelime Oyunu, her hafta 5 kelime belirlenecek ve o 5 kelimenin içinde geçtiği, öykü, hikaye, deneme, makale, şiir artık ne yazarsınız. Bu hafta Deep'in belirlediği 5 kelime ile ben bir öykü yazdım.
Kelimeler : deniz-kayıkçı-simitçi-araba-dede


Serin bir sabah, açık kalan pencereden gelen esintiyle ürpererek uyandı. Gün yeni yeni ağarıyordu, o ise akşamdan kalmanın sersemliğinin de etkisiyle uykulu gözlerle etrafına bakındı. Hiç bir zaman sabit bir yeri olmayınca, nerede olduğunu anlamaya çalıştı. Dolmabahçe camiinden gelen ezan sesiyle İstanbul'da olduğunu anladı. Durumu çok iyi olmasına rağmen hiç bir şehirde evi olmamıştı, kendini hiç bir yere kimseye ait hissetmemişti. Her gittiği ülkede, şehirde hep aynı otellerde kalırdı, hayattaki değişmeyen tek rutini buydu, kendini ait hissettiği tek yer otel odalarıydı belki de. İstanbul'a da her geldiğinde hep aynı otelde ve aynı odada kalıyordu.

Boğazın ve denizin incisi Kız Kulesi her uyandığında karşısında duruyordu. Kendisine o kadar çok benziyordu ki Kız Kulesi, herkesin hayran olduğu göz alıcı bir güzellikteydi, ama denizin ortasında tek başına, kendisi gibi yapayalnız, belki de o yüzden hep bu otelde kalıyordu. Üstüne bir şey alıp ezan sesinin eşliğinde uzaktan Kuleyi izledi, çocukluğunda dedesi götürmüştü, halbuki o hep babasıyla gelmek istemişti. Babası uzak deniz kaptanıydı aylarca gelmediği oluyordu, baba mesleğiydi, aile nesilden nesile hep kaptanlık yapmış bu yüzden her şey yarım kalmıştı. Babası ile yaşayamadığı her şeyi dedesi yaşatmıştı ona, sanırım o da babasının talihsizliğini yaşıyordu, babası da dedesiyle ortak hiçbir şey yapamamış o da dedesiyle yapmıştı her şeyi. Bir an, 23 Nisan da dedesinin bir kayıkçıdan kiraladığı kayıkla onu denizde gezdirmesi aklına geldi, dedesi de kaptan olduğu için hiç korkmadan binmişti, o anı hatırladığında tıpkı o günkü gibi yeniden heyecanlandı, ilk kez o zaman o kadar yakından görmüştü Kız Kulesini, hikayesini duyunca o da dedesinden kendisi için bir Kule istemişti, ama o kendi adını verecekti, bu anı aklına gelince gülümsedi.

Ayılmak için bol telveli şekersiz bir Türk kahvesi içti, maillerini kontrol etti, gün iyice ağarırken arabasına binmek yerine yürümeyi tercih etti. Boğaz kıyısında dolaştı dalgındı, sokak kedilerini sevdi, simitçiden aldığı simitleri martılarla paylaştı. Otele dönerken yol boyunca, şu an okuduğu kitaptaki bir söz aklındaydı onu tekrar edip durdu "İnsanın tek gerçek özgürlüğü yalnızlığıdır".. Tüm hayatının özetiydi sanki bu satırlar. Aynı düşünceyle odasına girdiğinde başucunda kitabı gördü, daha önce farkına varmadığı bir şey dikkatini çekti, kitabın son sayfalarından çıkmış bir kağıt parçası, ona hediye eden kişinin yazdığı ve kitabı bitirdiğinde görmesi için bıraktığı bir not, bu satırla okuduğu  kitap daha bir anlam kazandı. "29 harf arasına sıkışmış devrik bir cümleyim ben".. 

hikayenin devamı -- https://kirmiziruh.blogspot.com/2020/12/kelime-oyunu-5-1-oykunun-devam.html

Haftaya yazmak isteyenler için bu hafta benim belirlediğim kelimeler
Kırmızı-İrlanda-Tutku-Kitap-Viski

40 yorum:

  1. oleeey, akşama okuruum, yazarım ben daaa, linkini de koyarım :)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir etkinlik önerisi Kırmızı Ruh:) Ağaç Ev Sohbetleri pazartesi günleri başlıyordu. Sanırım Kelime Oyunu için de bir gün belirlemekte yarar var. Her yeni haftanın kelimeleri de önceden değil aynı gün belirlensin. Bir hafta boyunca katılmak isteyenler o haftanın kelimeleriyle oyuna katılsınlar ya da Deep'e sonraki haftanın kelimelerini önersinler. Böylece bir karışıklığa meydan verilmez:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmayı unutmuşum, düzelttim şimdi çarşamba günleri olacak, 2 aşamalı olacak bu etkinlik biri böyle. Deep şimdiye yapacaktı duyurusunu ama akşam yapacakmış işi var sanırım bana sen paylaş yazıyı dedi. Deep her iki olasılıklı etkinlik için ayrıntılı duyuruyu yapacak. Ben öneriyi erken yaptım biraz insanların yazmak için vakti olsun diye ama gerekirse kaldırabilirim. Yaratıcılık adına güzel bir ertkinlik olur.

      Sil
  3. Etkinliği ben de sevdim..Yazmaya heveslendirici katılırım bende çok sevgiler:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem insanı düşünmeye hemde yaratılığını gheliştirme açısından güzel geldi bana ilk deneme. Sevgilerrr

      Sil
    2. Bende yazdım bişeyler..Çok keyif aldım tekrar teşekkürlerimle..

      Sil
  4. yok yaaa feriha hanım öyküm okunuyor diye akşamı bekliyorum ki, yazıları hep akşam 20 den sonra yazıyorum, bir yazım yirmidört saat duruyor sonra diğer yazı :) çarşambaları olacak, şimdilik böyle olsun bakalım, bir hafta boyunca bu beş kelime ile yazcak isteyen, haftaya çarşambadan sonra senin beş kelime ile, üçüncü hafta da bir başka arkadaşımız beş kelime seçer. bu böyle gitsin bakalım. sonra da herkes beş kelime verir ve ortak tek bir öykü yazarız yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada Feriha hanım, yeni yüzyılın Tutunamayan'ı gibi bir hal alıyor çaktırmadan :)

      Sil
  5. İstediğim sıklıkta katılamasam da etkinlik fikirlerini seviyorum. Çok beğendim öykünü :)

    YanıtlaSil
  6. https://ucunkuslar.blogspot.com/2020/12/bir-kayikcinin-dusuoyku.html

    heey ilk öykü geldi bileeee :) okuuuu :) bir öğretmen ablamız yazdıııııı :) başlık koymamış ama önemli değiil. hemen yazdı işteeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyorum hemen, bu arada bir şey söyliyeyim mi, böyle devam ederse bu öykülerden kitap bile çıkar :)

      Sil
    2. oooooo nasip kısmet oooo :)

      Sil
  7. bir kişi daha yazdıııı, oku kaçırmaaaa :)

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir etkinlik. Şimdi ben de gidip yazmaya çalışacağım. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  9. öykünün son cümlesi çok iyi ama :) bütün öykü onun için yazılmış gibi :) sekiz kişi oldu yazan, zamanın olunca okuyup yorumlarsın hepsisiniii :) fikrin mucidi olaraktan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafta içi pek bakamıyorum bir şeylere, hepsini gördüm ve okudum yarın tek tek yorum yapacağım..
      Ve evet, daha bu öyküye başlamadan bu yazının son cümlesi b u olacak ve buna göre bir şey yazacağım demiştim :o Korktum senden :)

      Sil
  10. kayıp fısıltı da yazdı 9 olduuuuu :)

    YanıtlaSil
  11. Çok hoş olmuş bu etkinliik, senin öykün de çok güzell=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öykünüzü okudum şimdi ve okuudğum 9 öykü içinde en güzeli sizinkiydi, tebrik ederim.

      Sil
  12. Güzelmiş fıtsatım olursa bende yazyım. Hiç denememiştim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bunu ortalama yarım satte yazdım düzenlemesiyle birlikte, başlayınca gerisi geliyor zaten, deneyin, bakalım neler çıkacak :)

      Sil
  13. Yazdığınız öyküyü çok beğendim.. Yalnızlığın özgürlük olduğu konusunda hem fikirim. :)) Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, benim öykümün kahramanının mottosu oydu, bende ondan yola çıkarak yazdım. HErkes kendi hayatından ya da hayatındaki insanlardan yola çıkmış :) Sevgiler

      Sil
  14. "İnsanın tek gerçek özgürlüğü yalnızlığıdır." ne harika. Kesinlikle katılıyorum. Kaleminize sağlık :) Bu haftanın kelimeleri nedir? Yazmak için sabırsızlanıyorum. Çok zevkli bir etkinlik doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu haftanın kelimeleri "Kırmızı-İrlanda-Tutku-Kitap-Viski" ben seçtim ama ne diye bunları seçtim bilmiyorum doğru düzgün bir şey yazamadım daha. Teşekkürler

      Sil
    2. Kelimeler güzel. Değişik hikayeler çıkacak diye düşünüyorum hayırlısı bakalım :) Ben teşekkür ederim.

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sizleride bekleriz etkinliğe.

      Sil
  16. ne kadar güzel bir hikaye olmuş etkinlik de çok güzelmiş kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sizlerifde bekleriz etkinliğe.

      Sil
  17. Ne kadar güzel olmuş son satırı keyifle okudum gerçekten gönlünüze sağlık sevgiler 😊

    YanıtlaSil