14 Ekim 2020

Takip edilesi bloglar

  

 Fulya - Ribbon

  Sevgili Fulya'cığımla 9 yıl önce şuan ikimizinde görüşmediği biri sayesinde tesadüfen tanıştık. Çok özel, çok donanımlı birikimli birisidir ve abartısız hayatımda gördüğüm en güzel !! kadınlardan biridir, hatta ilk iki de yer alır. Bunca eğitim, bilgi birikim ve güzelliğe rağmen sıfır ego, o yüzden beni hep kendisine hayran bırakmıştır bu konuda. Kendisini ön plana çıkarmak yerine aksine mahremiyetine yalnızlığına önem veren biridir. Bazı kısımlarıyla sanırım seni anlatan şarkı Teoman-Uçurtmalar olabilir :)
Belki kızacaksın bunları yazdığıma, hem mahremiyet diyorsun hemde yazıyorsun diye ama kusura bakma Fulya'cım yazmak istedim. Kiminle aynı günahı paylaşıyorsan onunla daha iyi anlaşıyorsun derler, belki aynı günahları paylaşıyoruzdur. Günahlarınla da kusursuzsun dostum.
Başkaa... Kitap zevkimin değişmesinde katkısı büyüktür, önceleri sadece polisiye gerilim okurken beni bambaşka türlerle kitaplarla tanıştırdı bir sürü önerisiyle, her ne kadar onun 'kutsal kitabım' dediği  Tutunamayanları daha okuyamasam da Marquis de Sade'le tanıştırdığı için minnettarım. Bloguna gelince, harika müzik zevki ve alıntıları ile takip edilesi.

Sabaha kadar yaptığımız Facebook sohbetleri gibi olur mu bilmiyorum ama bir gün Paris'te o demir yığınının altında viskilerimizi yudumlarken de sohbetlerimize devam etmek ümidiyle.  Minik şirineyle öpüyorum seni, sevgi ve huzurla kal güzel insan. çok çok kalp..


 Deeptone - Sade ve Derin

  Sevgili Deep'ciğimle 8 yıl öncesinden tanışıyoruz, bir de Kuulumsu Kadın'ı mız vardı ama blogu bırakmış sanırım. Twitter'da doğum yılını 98 yapmış ama şaka olduğunu düşünüyorum Deep. Neyse 8 yıl önce gerizekalıya anlatır gibi MiM nasıl yapılırı anlatmıştı bana ve ben yine yanlış yapmıştım :) Hoş MİM neydi unuttum gitti, çokta gerekli değil. Şimdi de Ağaç Ev muhabbeti var onu da anlamadım ama neyse :)
Alıntı yapmak, film replikleri vs bunları paylaşmak kolay ama sıfırdan içerik üretmek hem zaman, hem beceri hemde bilgi birikim isteyen bir şey, hiç bir şeyin alıntısını yapmayıp tamamen kendi gözlem yaşadığı ve okuduklarını tanıtan anlatan komplike bir arkadaş. Ayrıca kitapları da var, yok yok yani. Sağolsun geçen günlerde kendisiyle birlikte çok güzel insanlarda getirdi.  

2012 mayıs ayında  aynen şu cümlelerle tanımlamışım Deep'i : "Gece konseri adlı yazısında Prag gözlemlerini paylaştıktan sonra oda bendim içimdeki şeytanı dürtükledi. Kendi kendime evet gitmelisin buradan , başka ülkelere başka kültürlere gitmelisin dedim. Önerileri gözlemleri ve iletişim gücüyle blogunu şöyle bir kokladığınızda "hey ben bu işi biliyorum keyifle yapıyorum, bana kulak ver" diye hoş bir koku alabilirsiniz.. Ha aslında öyle bir söylemi  yoktur, siz o keyfin kokusundan anlarsınız".
8 yıl da değişen pek bir şey yok. Yolun açık olsun Deeptone.




İlkay - Kağıttan Dünyam

  Sevgili Deeptone sayesinde tanığım bir güzel insan daha. İtiraf etmek gerekirse ilk başta erkek sanmıştım niyeyse :) Tabi o zaman blogunu ve yazılarını incelememiştim. Bugün Otomatik Portakal kitabında aynı bölümde aynı tepkiyi verdiğimizi öğrenince tebessüm oluştu, aaa bu da benim gibi dedim. Hoş ben hiç bir zaman Peri olmayı beklememiştim ama :) Bir paylaşımımız olmadığı için Fulya ve Deep gibi uzun uzun birşey yazamayacağım hakkında (zamanla oda olur) ama blogu takip edilesi buldum..
Yeni kitaplar da, yeni alıntılarda görüşmek üzere. Elbet bir gün o çizgiyi tutturacağız :) Sevgiyle kal İlkay..


Lady Wednesday

  Eveet yine Deeptone sayesinde tanıdığım bir başka güzel insana. Kendisini Flaneur olarak tanımlamış ama Flaneuse demek isterim ben. Yine itiraflardan gidersek, kullanıcı adını ilk okuduğumda kokoş bir blog beklerken bambaşka bir blog buldum ahh bu önyargılar..
Tezer, Plath, Woolf gibi isimler hakkındaki düşüncelerimiz neredeyse aynı, yazdığı bir çok yazıda kendi içimden şeyler buldum. Hayat çoğu zaman sanki " Herşeyi Bitirmeyi Düşünüyorum" filmi gibi olsa da, bir filmde bir alıntı da bir yazı da ya da yazarda ortak fikirler kalpler buluşuyor.. Bu hissi İlkay'ın blogunu okurken de yaşadım  bu arada. Blogu takip edilesi buldum. Seninle de yeni kitaplarda yeni alıntılar da görüşmek üzere. Sevgiyle..

 

Hangi şarkıyı seçsem derken tesadüfen playlistten bu çaldı. Bu şarkı eşliğinde yazdım  o yüzden bunu paylaşayım dedim. Sevgiyle kalın güzel insanlar.  Çok çok kalp


23 yorum:

  1. oleey gelcam yineğğğğ bu yazını da koyarım bilokumaa :) mimi hatırlamaz mıyııım :)

    YanıtlaSil
  2. Çooook teşekkür ederim, ne güzel sözler, ne güzel hisler, çok mutlu oldum :)
    Benzer ruhlara sahip olduğum insanlarla tanışmak çok iyi hissettiriyor bana kendimi.
    Flaneur'ü Flâneuse olarak değiştiriyorum hemen :) Seninle tanıştığım için çok mutlu oldum. Nice paylaşımda görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok mutlu ve mumnun oldum sayın flaneuse :) Bir söz var sedverim, "ben geçtiğim tüm akılları seviyorum" diye :)
      Görüşürüz o zaman paylaşımlarda..

      Sil
  3. Ribbon dışında, tanıdığım bloglardı, şimdi bir de ona uğrayacağım. Sevgiler🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler efendim, bu arada sizin blogunuzu da es geçmemek gerek. Fırsat buldukça göz atmaya çalıştım, hatta bir paylaşımınıza dayorum yaptım. Güçlü bir kadınsınız ve tüm anneler gibi özel ve güzelsiniz.. Görüşmek üzere

      Sil
    2. Cok tesekkur ederim, guzel sozleriniz ve blogumu okumaya zaman ayırdığınız için.💟

      Sil
  4. Heyy! Ben mail atınca gördüm ya bunu hemşire, ne güzel cümleler bunlar, gözlerim doldu uzun zaman sonra. Kalbi güzel dostum sen mükemmel bir detaysin❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur öyle karışıklıklar canım hemşirem, kalplerimiz bir sıkıntı yok :)
      Ben de paylaşmak istiyorum senden bir şeyler ama o kadar çoklar ki seçemedim henüz.
      Gözlerin hep iyi güzel şeyler için dolsun. Aklını kalbini ruhunu sevdiğim, tüm mükemmellikler seninle olsun. ❤️ çok çok kalp

      Sil
  5. Eşimin adı da unisex o yüzden iyi bilirim o durumu :)
    İdari izin sebebiyle evde olduğum için ve çocuklardan da fırsat buldukça okuyup paylaşmaya çalışıyorum, işe dönüncde zor olacak ama, nice ortak beğeni ve paylaşımlar da buluşmak üzere :)

    YanıtlaSil
  6. koydum son yazısımaa :)

    YanıtlaSil
  7. Selaaam..Bende dipten geldim..Benimde bi 10 yılım var kesin karşılaşmışızdır bir yerlerde..Çok sevgilerimle..Güzel paylaşım ve yazılar dilerim:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar, hoşgeldiniz. Karşılaşmışızıdr mutlaka ama ben unuttum çoğu kimseyi 6 yıllık bir ara verdim. 10 yıldan fazladır Facebbok'ta Kırmızı'nın Sayfası diye sayfam vard,ı telif hakkı nedeniyle Facebbok 67 bin üyeli blog kapattı, bende bıraktım herşeyi. Pandemi bahanesiyle geri döneyim ama Bloggera dedim.
      Sevgiler benden, umarım güzel paylaşımlar sohbetler olur.

      Sil
  8. ilkay sana anlattıııı bak ağaç evi seçmeler yazımın yorumlarındaaaaa sanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım bu kez :) Bende katılırım ilgimi çeken konular da, teşekkür ettim ki

      Sil
    2. Deep İlkay'ın blogunda yakaladım seni :)

      Sil
  9. Severek takip ettiğim bloglar benim de. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilen bilmeyen, paylaştıkça çoğalıp tanışıyoruz ne güzel.
      Bu arada Birpembesever'i görmüşken aklıma Tom Robbins'ten şu alıntı geldi.
      "Pembe, kırmızının ayakkabılarını fırlatıp saçlarını saldığı zaman aldığı renktir". Sevgiler.

      Sil
  10. Ya bu blogların hepsine göz attim ve hepsi birbirinden kaliteli. Teşekkür ederim böyle güzel sitelerle bizleri buluşturduğunuz için. Ve bir kismini severek takip ediyorum.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, sevdiklerimizi okuduklarımızı paylaşarak çoğalıyoruz.

      Sil
  11. Takip ediyorum hepsini. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil