08 Aralık 2020

Ağaç Ev Sohbetleri - 68


Merhaba  sevgili DeepTone'nun organize ettiği geleneksel Ağaç Ev Sohbetlerinin bu haftaki konusu Andromeda'dan gelmiş: "Bloggerla nasıl tanıştınız?"


Bloggerla nasıl tanıştınız?
Bloggerla tanışmam 2012 senesinde, kapanan Facebook sayfamda yaşadığım sıkıntılar yüzünden arkadaşlarımın, 'neden blogda yazmıyorsun' demesiyle oldu. O zamanlar benim nickimi kullanarak sayfalar açıldı, benmişim gibi paylaşımlar yapıldı, ki hala bile varlar. O yüzden soğumuştum Facebook'tan. Başlarda blogu tam kavrayamadım çünkü Facebookta 67 bin gibi bir üyem vardı ve ilgi çok fazlaydı, biraz egoda vardı,  blog o dönemler sıkıcı gelmişti. Sonrasında canım Fulya'm teşvik etti biraz, bir süre sonra Kuulumsu Kadın'la tanıştım, kendisi bırakmış blogu ama onun blogunda DeepTone'la tanıştım, sonrasında bay Kafka Levent. Adını hatırlayamadığım ve o zamanlar etkileşimim olan bir çok isim. Deep çok yardımcı olmuştu o zamanlar, onun üye sayısı yanlış hatırlamıyorsam 300 küsürlerdeydi, 8 yılda değişen tek şey üye sayısı olmuş. Hala yardımsever hala üretken Deeş, eski yazılarını hep silmiş ama çok öğreticiydi.

Sonra 6 yıl ara verdim, pandemi dönemi ve çok değer verdiğim birinin 3 yıl sonra yeniden döndüğünü görünce, yine ondan etkilenerek bende başladım. Egolarından sıyrılmış, insanları kitap okumaya özendirmek amaçlı içerik üretme arayışındayım. Okuduğum kitapların alıntılarını saatlerce tek tek alıntılarken eşim, hiç sıkılmıyor musun? dediğinde aksine mutlu oluyorum keyif alıyorum demiştim geçen haftalarda. O zaman anladım ki, blogun amacını ve kültürünü benimsemişim. Sırf alıntısını paylaşabilmek için 3 yıl önceki okuduğum 675 sayfalık kitabı yeniden okuyup altını çizip paylaşıyorsam, ben'den bize adım atmışım demektir. Biz çok güzeliz, yazdıklarımızla, ürettiklerimizle, yardımlaşmalarımızla, alıntılarımızla, müziklerimizle, sohbet ve yorumlarla çok güzel bir blog ailesiyiz. Şimdide  İlkay, Lady Wednesday, Kaystros Tyrha ve bir çok güzel insan tanıdım.

Yazdığı öyküden, makaleye, alıntılarda kitap incelemesine, müziklerinden yorumlara aklıma kalbime ruhuma katsıkı olan ve bir şeyler öğreten herkese sonsuz teşekkürler.



12 yorum:

  1. Blog yazarken gelen o keyifi çok güzel anlatmışsınız. Gerçekten bir iş gibi değil de kaçsam da blog yazsam dediğim bir şey benim de. Ben internet dünyasına blogla atıldım. O yüzden o Facebook zamanları sadece dinlediğim şeyler ama sosyal medya ve burası arasındaki en büyük fark anında etkileşim sağlanamaması. Yani attığımız yorumun cevabını görmek için bile o bloga gidip okumak lazım. Mesai istiyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog çok farklı bir şey. Bıraktığım o 6 yıl boyunca hiç aklıma bile gelmedi ama bu yıl nbaşladığımdan bu yana sürekli ne koysam, ne okusat ne üretsem tarzında, başlayınca da kopamıyorsunuz.

      Sil
  2. iyi olmuş dönmeen hihihi :) kuuulumsu kadın yaa evet pastacı idi, gıdacı, bi pastanede çalışmaya başlamıştııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de iyi oldu, blog bahanesiyle kitaplara geri döndüm.
      Bu arada, anlatım bozukluğu vardı, seninle ilgili kısmı düzenledim.

      Sil
  3. Ya gerçekten güzel bir konu ve güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, tabir yerindeyse dilim döndüğünce süreci anlattım, unuttuklarımda vardır elbet ama canlı olan anılar bunlar :)

      Sil
  4. Ne kadar güzel yaşmışsınız yazarken çok eğlenerek okudum 5 AY ara verdikten sonra küçük küçük adımlar atarak bloguma geri döndüm ve uzun zamandır mimlenmediğim ve sosyal medyadan uzak kaldığım için okuma listemde etkinliği duyunca hemen atladım deeptone ♥ sayesinde bende çok etkilenen yazarlardan birisiyim kendisini blog camiasında sevmeyen yoktur heralde etkiğe hemen katılım sağladım :) sizdende bahsettim bu arada sizide deep sayesinde tanıdım diye umuyorum şu küçük listede sizde vardınız sanırım blog sayfama mutlaka sizide bekliyorum iyi çalışmalar dilerim. severek takip ettiğim bir yazarsınız başarılar kirmiziruh ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler mutlu ettiniz, Deep bir tane, sıfır ego mütevazı ve yardımsever bilgi küpü. Hemen uğruyorum blogunuza.

      Sil
  5. Bu arada size küçük bir mail gönderdim "redsoul1907@gmail.com" adresiniz kontrol ederseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mailler hemen bildirim olarak geliyot telefonuma sabah gördüm, ilk müsait anımda da yanıtladım. Çok teşekkürler tekrar tekrar.

      Sil
  6. Bu samimi ortam hoşuma gidiyor. Birbirimizi madden tanımasak da manen tanıyoruz. Bu bize katıksız bir sevgi, saygı ortamı sağlamış oluyor. Alıntılarınız gerçekten çok işe yarıyor. Facebook, twitter, instagram gibi platformlarla alakası yok blog dünyasının. Herkes birbiriyle aynı seviyede. Dil, din, ırk, dış görünüş, ekonomik durum, sosyal statü farkı yok. İçtenlik, sevgi ve saygı var sadece. Başka şey arayanlar zaten tutunamazlar burada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 8 yıl arayla yaşadığım deneyim hem benim olgunlaşmam hemde blog kültürünü benimsememin en büyük örneği. Cidden burası bambaşka, ve kesinlikle katılıyorum, başka şey arayanların yeri değil burası.

      Sil