09 Kasım 2020

Ağaç Ev Sohbetleri - 64


   Merhaba bu haftaki geleneksel Ağaç Ev sohbetlerine bende katılmış bulunuyorum. Nedir bu Ağaç Ev Sohbetleri derseniz, sevgili Deeptone'nun organize ettiği herkesin öneride bulunup katkı yapabildiği haftalık bir konu hakkında yazılan yazılar. Umarım bunu da Mim gibi ağzıma yüzüme bulaştırmam.
Bu haftanın konusunu Andromeda'dan gelmiş. "İnternette vaktinizi nasıl geçiyorsunuz?"


       İnternette vaktinizi nasıl geçiyorsunuz?

İnternet deyince aklıma ilk Yonja geliyor, o zamanlar Facebook'un adı bile yoktu. Yonja'nın kuruluşuna 2009 diyor ama 2007'de üyeydim. Sonra MSN Facebook devamında geldi. MSN'de sabahlara kadar yapılan sohbetlerin keyfi bir başkaydı titretmeler cam aç muhabbetleri :)
Facebook ve İnstagram'ı hala aktif kullanırım kendi adımla. Kırmızı Ruh adıyla Twitterım var ama onu sadece izleme amaçlı kullanıyorum, pek aktif değilim artık. Facebook'ta 10 yıllık 67 bin üyeli blog sayfam telif hakkı ihlali nedeniyle kapanınca 4 yıl önce Facebook'ta sayfa olayını yapmaz oldum ve bloga geri döndüm.
Yeni işle birlikte bloga her şeye ara verdim, 2012 de başladığım blog dönüp dolaşıp geldiğim yer oldu.  Bir dönemde Radikal  Blog'da yazılarımı yayınlamıştım. Gazete kapanınca onlarda gitti, hatta o dönem kitap çıkarmanın köşesinden dönmüştüm devamını getiremediğim için, kim bilir belki ilerleyen zamanlarda kısmet olur.

Neslihan Demir, Şebnem Ferah, İdil Çağatay, gibi isimlere web site ve hayran sitesi yaptım geçmiş yıllarda, en son 2012'de Umay Umay'a resmi web sitesini hazırlıyorduk ama Umay'la tasarımdan başlayıp sonra farklı yere giden tartışmalar anlam veremediğim bir boyuta gitti ve süreç kötü bir şekilde biterek iletişim kesildi, ondan sonra da çok farklı bir meslek seçimi ile site web işleri tamamen bitti benim için.

Oyunlarla aram hiç bir zaman iyi olmamıştır anlamam da beceremem de, oyun delisi ve yazılım uzmanı bir eşim olmasına rağmen oyun konusunda oldukça yeteneksizim. Genelde benim için internet her zaman araştırma, müzik, film, dizi belgesel oldu. Günümün büyük kısmı halen sosyal medya mecralarından haber sitelerinden gündemi takip etmek, alışveriş yapmakla özellikle son aylar kitap almakla geçti.

Uzun süre sözlüklerde yazarlık yaptım hatta kendi sözlüğümüzü kuracaktık ama dediğim gibi bambaşka bir meslek seçimi ile onu da bıraktım. Snapchat, tik tok vs bunlardan hiç anlamam, hiç kullanmadım youtuber ların %95'ini bilmem teknoloji özürlüyüm bu konularda, o yüzden zihnimi gereksiz şeylerle kirletmediğim için memnunum. Ayrıca sevdiğim müzikleri paylaştığım bir youtube kanalım mevcut.

Umarım bu kez doğru yapmışımdır Deep, aklıma gelenler şimdilik bunlar.
Sevgiler.


19 yorum:

  1. Anlaşılıyor ki herkes ilgi alanları doğrultusunda interneti yoğun olarak kullanıyor. Yine de en yararlı platformlardan biri blog yazarlığı. Hem yazıp rahatlıyorsunuz, hem de okuyup bilgi dağarcığınız genişliyor. Umarım bundan sonraki Ağaç Ev Sohbetlerine katılır, siz de hafta konuları üretirsiniz. Keşke bu etkinlik de güzel bir tartışma platformu olarak geniş kitlelere ulaşabilse. Üye kabulü bir davetle olsa. Saygıda kusur edeni moderatör kapı dışına koysa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim konum ve kafamdakiler hazır aslında, yapıldı mı bilmiyorum ama Deep'te oanylarsa beklemedeyim.
      Forum kurabiliriz aslında :) banlama işini bana verebilirler en sevdiğimdi eskiden :)

      Sil
  2. yonjaa işte şimdi tinder o :) maşallah site filan ama yani bi daha üniversite okuyup bitirip mi işe girdin yeni yani :) ağaç ev 64 olcak, andromeda da unutmuş no yu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzeltiyorum hemen, bu arada haftaya konu için önerim var, yapıldı mı bilmiyorum ama tamam dersen hazırlayacağım şimdiden.
      Web sitesi yapmak için okul okumaya gerek yok ki, yazılımcı bir eş olunca onunda desteğiyle yapıyordum. Hoş 10 yıl oldu şuan yap deseler Ftp'de bu neydi diye bakınırım. Ne eski yaptığım iş ne de şuan ki mesleğimle alakalı bir bölüm okumadım :) Şuanki işim piyango gibi vurdu.
      Son olarak canım Deep gülme ama Tinder'ın ne olduğunu bilmiyorum :)

      Sil
    2. anladım gardiyansın sen ha ha haaa :) tinder eski yonjaa gibi, arkadaş bulma sitesi, şu anda türkiyede dünyada yani daha doğrusu sevgili bulma :)

      Sil
    3. Ben gardiyan olsam haftasın da şişlerler di beni :) Hem dövmelileri almıyorlar gardiyanlığa, tutturamadın :)
      Aaa şimdi hatırladım, otobüste 2 çocuk konuşuyordu bilmem kim Tinder'dan kız düşürmüş diye demek ki buymuş :)

      Sil
  3. Kardeşim asker iken bir tek msn kullandık,izinlerde görüşüyorduk.Kamera aç-kapa ile baya çetin savaş veriyorduk :)

    Baya yoğun ve aktif bir süreç olmuş.Yonja'yı da ilk kez duyuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yonja çok gerekli bir şey değildi ama 20 li yaşlarda oldukça ilgi çekiciydi, az önce öğrendim ki şuanki adı Tinder olmuş.
      Msn sohbetlerinin keyfini hiç bir şey vermiyor, insan arıyor o samimiyeti havası başkaydı :)

      Sil
  4. Siz biz yok olmayan kız kardeş :)
    Onun için zaman ve sessizlik kendimle başbaşa olmam gerek o da 2 minik canavarla bir hayli zor, birde bende devamlılık yok yarıda kalıyor tüm hikayeler onu bir aşabilsem olacakta, kısmet.

    YanıtlaSil
  5. Ooooo ne güzel dolu dolu..:):)sana bişey diyimmi bense tam bir teknoloji canavarıyım..hiç alakam yok:)

    YanıtlaSil
  6. msn titretmelerini hatırladım. sizin çok tecrübeniz varmış, ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Whatsapp ta da yapsalar titretmeyi de nostalji yapsak :) ve teşekkürler.

      Sil
  7. heey ağaç evi pazartesi koy yaaa, hep öyle olduu, veya pazar gecesi 24'ten sonraa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay yok yaa yaz blogdan tamam silerim şimdi yorumu, özür :)

      Sil
    2. Mailine bak olmuş mu, Mim gibi olmasından korkuyorum :)

      Sil
    3. olmuş, sıkıntı yok :)

      Sil
    4. Tamamdır. Biraz daha bir şeyler ekleyip pazar gecesi yada sabah atarım o zaman.. Sevgiler

      Sil