23 Kasım 2020

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 2

 


İçimde nelerin olup bittiğini, neler hissettiğimi açıklayamam size. Kendime bile.
Franz Kafka / Dönüşüm


Tecrübeliyim diye geçinenler mi? Bunlar hayatlarını yarı uyku ve uyuşukluk üzerine kurmuşlardır, sabırsızlıktan çabucak evlenmişler, rastgele çocuk yapmışlardır.
 Jean-Paul Sartre / Bulantı


Koltuk altında kitaplar taşıdığını görüyorum kardeşim. Bugünlerde hâlâ kitap okuyan birine rastlamak gerçekten nadide bir zevk kardeşim.
Anthony Burgess / Otomatik Portakal


İstemediğim konuları bazan düşünmemeyi başarabiliyordum.Bazan da tam tersi oluyor,düşünmeyi istemediğim bir resmi ya da kelimeyi aklımdan hiç çıkaramıyordum.
Orhan Pamuk / Kırmızı Saçlı Kadın


Kadınları korumaktan vazgeçmeniz lazım, onları farklı işler ve farklı uğraşlarla baş başa bırakın; izin verin ki asker olsunlar, denizci olsunlar, otomobil sürsünler, liman işçisi olsunlar.. "Kadınlık korunmaya muhtaç bir varoluş olmaktan çıkınca her şey olabilir."
Virginia Woolf / Kendine Ait Bir Oda


Eğer Tanrı varsa, iyi bir Tanrı olması gerekir. Oysa bunca felâket var, savaşlar var, depremler var, trafik kazaları var. Hiçbir günah işlememiş insanlar, masum küçük çocuklar ölüyor. Böyle haksızlıklara izin veren, kötülüğe göz yuman bir Tanrıya ben neden inanayım?
Mina Urgan / Bir Dinozorun Anıları


Ne yaşadıysanız yüzünüze yansır. İnsanın yüzü bir kitap gibi okunabilir. İfadeniz bomboşsa da hiç bir şey yaşamadığınız fark edilir. Bundan kurtulmak mümkündür; yaşayın monotonluktan uzaklaşın, gezin, görün, keşfedin başkalarıyla ilgilenin, okuyun, sevin. Bunları dolu dolu yapın ki izleri yüzünüze yansısın. Yüzünüz ifadesiz kalmasın.
İlber Ortaylı / Bir Ömür Nasıl Yaşanır?


Ben sadece fazlasıyla ciddiye almıştım, küçükken babamın bana birini üzdüğümde söylediği o sözü. “Kendini karşındakinin yerine koy” ve ilk başlarda bunu o kadar çok yapmıştım ki, bir gün dönüş yolunu yani kendimi bulamadım.
Hakan Günday / Kinyas ve Kayra


"Sana dürüst davranmak istiyorum,'' diyen birisi nasıl çürümüş ve sahtekardır. Ey insan, sen ne yapıyorsun? Bunu söylemene gerek yok. Dürüstlük kendiliğinden anlaşılmalı. Yüzünde yazmalı, sesinde çınlamalı. Tıpkı sevgilinin, sevgilisinin bir bakışında her şeyi anlayabilmesi gibi dürüstlük baktığın an gözlerinden taşmalıdır. Kötü kokan bir insanın yanından geçerken fark edilmesi gibi hemen anlaşılmalıdır sade ve dürüst insan.
Marcus Aurelius / Kendime Düşünceler






4 yorum:

  1. Hepsi biribirinden iyiydi..keyifle okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler efendim, simit ve çaya katılamayı çok isterdim ama iadeyi ziyarette bulunacağım elbet.

      Sil
  2. İlk alıntılar benzetmek gerekirse en üst ligden alıntılardı, benim açımdan. Okuması zor ama dopdolu kitaplar.
    Ortak bir şeyde buluştuğumuza sevindim, keşke zamanında tüm okudğum kitapların altını çizseymişim, okuudğum yüzlerce kitabı yeniden okumak zorunda kalacağım belki sırf burada paylaşabilmek için.
    Mina Urgan'ı berçekte tanımayı çok isterdim, benim yaşlansam öyle olurdum sanırım :)(sigara tutkusu hariç)
    Teşekkürler öptüm çokça

    YanıtlaSil
  3. nina simone çok iyi tabisidekiiii :) alıntılar daa :>) kafka yanii, yirminci yüzyılın en büyük yazarı benceee marcel proust ile birlikte :)

    YanıtlaSil