09 Kasım 2020

Gabriel Rolon / Bir Psikanalistin Notları


Dün gelmişti bu kitap hemen başladım çok çabukta bitti.

Arjantin'in en ünlü psikanalisti olan Rolon'un 8 hikayeden oluşan, satış rekorları kıran ve sansasyon yaratn kitabı diye geçiyor kendisin okutturuyor sıkıcı değil ama benim pek umduğum gibi olmadı, alıntı yapılacak pek bir şeyde yoktu. Bu türde daha iyilerini okuduğumdan belki de, üstünkörü ve sonuca bağlanmamıştı çoğu hikayeler. Bunun neyi sansasyon yaratıp rekor kırmış anlamadım açıkçası. Gary Small'ın Bir Pskiyatristin Gizli Defteri bundan çok daha iyi.
Hikayeyi okurken birden pat diye bitiyor, hatta bazen sayfaları kontrol ettim eksik mi var diye, sonuca bağlanmamış derinliği bulunmayan hikayelerdi (bence).

Şimdi de Susie Orbach'ın Terapi Odasında kitabına göz atacağım bakalım o nasıl çıkacak.
 

3 yorum:

  1. İsmine aldanıp aldığım kitaplardan biri oldu ne yazık ki.

    Sabah 7'de kalkıp işe gideceğim ama Harriet Lerner'in Öfke Dansı kitabına şöyle bir göz atayım dedim sardı baya Özellikle kadın psikolojisi üzerine çalışan feminist bir danışman. Bu kitapta kadın ve öfke, diğer bir deyişle öfkeli kadınları ele almış, bitince yorumlayacağım.

    YanıtlaSil
  2. Bu bestseller reklamları çoğu zaman gerçekçi olmayabiliyor. Hele çeviri kitaplarda adamlar bu ülkedekiler saf her türlü yerler diye saçma sapan yerlerden referanslar yazıyorlar. :)

    YanıtlaSil