19 Haziran 2024

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 46

Yıldızlar konuşabilir, insan insanla konuşamaz.
-
Ahmet Hamdi Tanpınar-


Sana buraya bazı şeyler koyuyorum. Yol boyunca aklında olsun. 
Lazım olursa açar okursun. Olmazsa da olsun, bir zararı yok 
burada dursun.
-Birhan Keskin-



Bana en çok dokunan, suçlu olsam da olmasam da her zaman bir çeşit tabiat kanununa uyar gibi, herkesten önce kendimi suçlu görmemdi.
-Fyodor Dostoyevski-


Eğer bir insan, abartılmış bazı davranışlar gösteriyorsa gerçekte o davranışların tam karşıtı duygular yaşamakta olduğunu da düşünmek gerekir.
-
Engin Geçtan-


Kendi hayat hikayemizi ne kadar sık anlatırız? Ne kadar sık düzeltmeler yaparız, güzelleştiririz, kurnazca kesintilere gideriz? Hayat uzadıkça, çevremizde hikayemize meydan okuyacak, bize hayatın bizim hayatımız olmadığını, sadece hayatımız hakkında anlattığımız hikaye olduğunu anımsatacak kişiler de azalıyor. Başkalarına ama -esas olarak- kendimize anlatılan bir hikaye.
-Julian Barnes-


Çünkü onu sevenler, onun böyle kaybolup gitmesine razı olamayacaklardır. Herkes bir yerinden tutup canlandıracaktır onu. Mesele onun ölmesi değil, yaşamasıdır benim için. Anlıyor musunuz?
-Oğuz Atay-


Ah Malte, geçip gidiyoruz ve bana öyle geliyor ki herkes geçip giderken pek bir dalgın, meşgul ve dikkatsiz; gidişimizin farkında değiller bile.. Sanki bir yıldız kayıyor da kimse görmüyor ve kimse dilek tutmuyor. Asla bir şeyler dilemeyi bırakma Malte. İnsan dilemekten vazgeçmemeli. Sanırım gerçekleşme yoktur da, uzun süren, bütün bir ömür süren dilekler vardır; öyle ki onların gerçekleşmesini zaten bekleyemez insan..
-
Rainer Maria Rilke-


Seni tanıdığımdan bu yana her şey değişti. Bunun nedeni, yaptığım küçük işlerin benim gözümde daha tutkulu hale gelmiş olması değil. Çevremde olup biten her şeyi, ikimizin arasında konuşulacak konulara dönüştürmem.
-Milan Kundera-


Meğer ne derin bir kuyuymuşum ben! Kova, kalbimin, beynimin taş duvarlarına çarpıp durdukça gümbürtüsünü duyuyorum; yankı büyüyor, gerçeği örtbas ediyor. Artık anımsamak istemiyorum. Anımsamak, yaşlı bir adam için fazlasıyla can sıkıcı.. Son günlerimde yalnızca bir tanığım olsun istiyorum. Bir Tanrı ya da bir arkadaş; fark etmez... Benim yerime, o anımsasın... Uzun gecelerimde bana beni anlatsın, sorular sorsun, açıklamalar yapsın ve sözleri bittikten sonra, mümkünse saatlerce sussun.... Yaşım ilerledikçe önem verdiğim şeylerin sıralaması değişti.
-Hüsnü Arkan-

4 yorum:

  1. Hepsi güzel fakat bir seçim söz konusu ise ben Milan Kundera'nın cümlesini alıp giderim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç şaşırmadım :) Mutluluğunuz daim olsun..

      Sil
  2. Ah yıldızlar... İnsan yıldızlarla da konuşabilir ama insanla insanın konuşsa da birbirini duyması... Her yıldız kaydığında aklımdan geçen ilk düşünce. :)
    Birhan Keskin çok seviyorum. Bu sıra ondan bolca okuyorum.
    Dostoyevski, yine yine yine... Haklı :)
    Engin Geçtan'dan İnsan Olmak bayadır elimde. Bu sıra okuyabilirim aslında, bir başlayayım.
    Julian Barnes'ın sözü beni etkiledi.
    Rilke :)
    Yaaa Milan Kundera'nın sözü de beni etkiledi. Yalnız etkilendiğimi tek tek yazmam da :) Kendisinden daha evvel hiç okumadım, oysa uzun zamandır okumak istiyorum.
    Önceden bunun ağırlığını anlayamıyordum. Hatta sanırım düşünmüyordum da. Yaşlıyken düşünülen şeyleri yani. Ama bu son alıntıyı okuyunca bir şeyler düşündüm. Belki bir yazımda yazarım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldızlar ve sen yazılarında çok geçiyor :)
      Ben çok şiir sevmem ama sevdiğin istisna birkaç kişiden biri Birhan.
      Milan Kundera nın Kimlik kitabını yakın zamanda ekledim göz atmak istersen.
      O yazıyı okumayı dört gözle bekliyorum, ne güzel ilham olduysa..
      Sevgiler..

      Sil