17 Haziran 2024

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 44


 Cehennemi ruhu hala üşüyenler için istiyorum...
-Umay Umay-


Odamda beni kitaplarım bekler. Bu yegane tesellimdir. Her eşyasını ayrı ayrı ve gayet iyi tanıdığım bu odada yalnız onlar her zaman için yeni bir koku taşırlar. Her zaman söyleyecek birçok lafları vardır.
-Sabahattin Ali-



'Çok garip' diye düşünür savaşçı; 'Buldukları ilk fırsatta en kötü taraflarını göstermeye çalışan ne kadar çok insan tanıdım. İçlerindeki manevi gücü agresiflikle saklamaya, yalnızlık korkularını bir özgürlük kisvesi altına gizlemeye çalıştılar. Kendi kapasitelerine inanmadıkları halde sürekli kendi erdemlerini övdüler.'
-Paulo Coelho-



Kendimi beyaz kadranlı, romen rakamlı bir duvar saatindeki saniye çubuğu gibi hissediyorum. Sadece dönüyorum. Zamanın kendisiyim. Geçiyorum..
-Hakan Günday-


En iyisi düşünmemekti. Kaçmaktı. Kendi içime kaçmak. Fakat bir içim var mıydı? Hatta ben var mıydım? Ben dediğim şey, bir yığın ihtiyaç, azap ve korku idi.
-Ahmet Hamdi Tanpınar-


Ne olursa olsun mutlu değildi. Hiçbir zaman mutlu olmamıştı. Hayatın bu yetersizliği, dayandığı şeylerin hemen bozulup çürümesi, nereden geliyordu? Ama bir yerlerde kuvvetli ve güzel bir insan, hem coşkunluk, hem de incelikle dolu kıymetli bir varlık, bir melek kılığı altında bir şair kalbi, gökyüzüne şairane düğün destanları söyleyen tunç telli bir rebap bulunsaydı, onunla tesadüfen niçin karşılaşmamalıydı? Ah, ne imkansızlık!
-Gustave Flaubert-


Türkiye'de insanlar genellikle kendileri için değil, başkaları için yaşarlar. Aslında güzel bir evde oturmanın ya da iyi bir otomobil kullanmanın vereceği zevk, başkalarının bu eve ve otomobile nasıl özlemle ve gıptayla bakacağını bilmenin vereceği keyfin yanında solda sıfır kalır. Servet sahibi olanların, her gün servetlerini medyada sergilemeleri bu yüzdendir. Makam ve mevki için de böyledir durum.
-Zülfü Livaneli-


Aynı ırmağa bir kere daha girelim. Acele etme, çay kendi kendine demlenir. Sen gideli neler oldu bak diyerek her şeyi bir çırpıda anlatmayalım: Bu sağlık bozucu davranıştan kaçınalım. Hemen birbirimizi eksiltmeyelim. Dur ıslanmışsın, sana kuru bir şeyler vereyim, deme. Hürriyetime düşkünüm biliyorsun. Nasıl olsa kururum. Günlük yaşantıların küçük koşuşmaları içinde bunalmayalım, nefes nefese kalmayalım. İnsan kendini kaybediyor sonra.
-Oğuz Atay-


2 yorum:

  1. Alıntıları seviyorum; Düşündürüyor, bellekleri tazeliyor, kısa zamanda okunuyor.
    Hakan Günday'ı incelemek gerek.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uğraşlarımın boşa gitmediğini görmek güzel 🌸 Teşekkürler.
      Hakan Günday'ın ilk kitabı Kinyas ve Kayra blogda ekli. 20 yaşında yazmış, göz atmak isterseniz.
      Sevgiler 🌸

      Sil