28 Ocak 2024

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 28

 


Mutsuz insanın en büyük avuntusudur dua.
-
Marquis de Sade-

Ruhunu sıkı tut dostum, Dağılmasın!
-
Nikos Kazancakis-

Güçlü olmak denen şey, çaresizlikten doğuyor. Işığın, karanlığı beyaza boyaması gibi bir şey... Karanlık olmazsa ışığı hissedemeyiz ki...
-Hüsnü Arkan-


Farkında mısın, bazen hayat çekilmez oluyor, ama içince düzeliyor…
-
İvan Gonçarov-

Pek çok kez parmağımla kendi yaramı deştim, size daha fazla inanmak ve sizi daha fazla tanımak için.
-Halil Cibran-


Aptalı oynayan, ama kraldan daha akıllı olduğunu bilen saray soytarısını taklit etmek ara sıra akıllıcadır. Konuşur, konuşur ve eğlendirir; kimse de onun bir aptaldan başka bir şey olabileceğinden şüphelenmez.
-
Robert Greene-

Bazen yaşamı ciddiye alır gibi oluyordum. Ama ciddi şeyin kendisinin boşluğu çabucak gözüme çarpıyor ve elimden geldiği kadar rolümü oynamaya devam ediyordum.
-Albert Camus-


İnsanların aslında birbirlerine söyleyecekleri hiçbir şey yoktur, karşılıklı olarak yalnızca kendi acılarını anlatırlar, bu böyledir. Herkesin derdi kendine.
-
Louis Ferdinand Celine-

İnsanların en zayıf tarafları, sormadan, araştırmadan, düşünmeden, kafalarını patlatmadan inanmak hususundaki hayret verici temayülleridir. Dünyadaki yalancı peygamberleri yetiştirmek ve beslemek için ey iyi gübre, işte bu bilmeden inanmak için çırpınan kalabalıktır.
-Sabahattin Ali-

Bazılarımız anadan doğma savaşçıyızdır. Özgürlüğümüzü korumamız gerek. Benim için siyasi partiler önemli değildir. Nerede bir kötülük görsem ona karşı çıkarım. Parti adlarının bir önemi yoktur. Özgürlüktür önemli olan
-
Anthony Burgess-

 
Her ne kadar tutkulu ve ateşli bir okur olduysam da okumuş olduğum hiçbir kitabı hatırlamıyorum, okumalarım o derece ruh halimdi, rüyalarımdı, daha çok da rüyalarımın tetiklenmesiydi. (+1 Ben de unutmamak için buraya yazıyorum )
-Fernando Pessoa-

"Beni korkutan şeylerle karşılaştığımda, eğer ben başka 1insanı korkutuyar olsaydım kendim daha çok korkardım herhalde diye düşünüp psikolojik olarak ra­hatlıyorum. Senin hiç taşıdığın en korkutucu duyguyu başka birinin zihnine yerleştirdiğin oldu mu?"
-
Kenzaburo Oe-

"Şu anda, sana güzel bir söz söyleyebilmek için, on bin kitap okumuş olmayı isterdim" dedi: Gene de az gelişmiş bir cümle söylemeden içim rahat etmeyecek: "Seni tanıdığıma çok sevindim kendi çapımda..."
-Oğuz Atay-


Zenginleri sevdiğini açıkca söylemekten hiç utanmayan bir adamın etkisine kapılıp para hırsına teslim olan, kültürü önemsemeyen, tiyatroya, klasik müzik konserine, resim sergisine gitmeyen, kitap okumayan bu gençlerin, sanatın insana verebileceği hazlardan yoksun kalmaları yüreğimi parçalıyor. Paranın yaşamlarını zenginleştirmediğinin, kişisel sorunlarına da bir çözüm getirmeyeceğinin iş işten geçtikten sonra farkına varacaklardır.
-Mina Urgan-


Sevgili dostum...
Bugün yokluğunun yüzüncü günü. Geçen yüz gün boyunca seni aramadığım yer kalmadı. Sen kitapları çok severdin ve ben de bu yüzden ilk olarak seni kitaplarda aramaya başladım. Belki yemyeşil kırlardan koparılmış ve kitabın arasında kurutulmuş masum bir papatya gibi sen de bir kitabın sayfaları arasında kalmışsındır.... Ah benim elleri kitap kokan sevgili dostum… Neredesin?
Sahi sen yıllanmış şarkılar dinlemeyi de severdin. Hani şu yıllar geçtikçe güzelleşen, dinledikçe bizi maziye alıp götüren o şarkıları...
-Berkay Çelik-






4 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. İkisi de birbirinin devamı gibi.
      Bu arada ilk kez Pessoa demedin, şaşırdım :)

      Sil
  2. Son alıntıyı okuyunca düşündüm; Kitapların arasında papatya kurutup kısacık bir notla sevdiğine veren insanlar halâ var mıdır acaba...?
    Ya da o papatya ile mutlu olabilen kadınlar...?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hala var öyle insanlar. Ben hediye ettiğim kitapların içine ya bir not ya da birşeyler koyarım :) Bu sevgiliye değil, özlem duyulan dosta yazılmış. Sevilen her kim olursa olsun, değer verdiğim biri bana yapsa ben mutlu olurum. İncelik düşünülmek mutlu eder..

      Sil