04 Ocak 2024

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 18

Aslında hiçbir şey yasadışı değildi, çünkü artık yasa diye bir şey yoktu.”
-George Orwell-



On beş yaşındayken iradem öğrenmeye yönelikti. Otuzuma geldiğimde, yolumu saptamıştım. Kırkımda artık kuşku diye bir şey kalmamıştı içimde, kulaklarım ise ancak altmışımda açıldı.
-
Elias Canetti-


Kadınlar ve kediler canları nasıl isterse öyle davranırlar; erkekler ve köpekler kendilerini bu fikre alıştırsalar iyi ederler.
-Robert A. Heinlein-



Beni anlamayan insanlara karşı her zaman sessiz kalmak zorunda hissediyordum kendimi. Onlar beni aptal sandılar her zaman. Beni anlayacaklarını sandığım insanları hissettiğimde ise geveze sandılar. Çizgiyi tutturamadım...
-Murat Aydın-



İnsanoğlu bir gün;
Virgülü kaybetti:
Söyledikleri birbirine karıştı.
Noktayı kaybetti:
Düşünceleri uzayıp gitti, ayıramadı onları.
Ünlem işaretini kaybetti bir günde:
Sevinci, öfkesi, bütün duygularını kaybetti.
Soru işaretini kaybetti bir başka gün:
Soru sormayı unuttu.
Her şeyi olduğu gibi kabul eder oldu.
İki noktayı kaybetti bir başka gün:
Hiçbir açıklama yapamadı.
Hayatının sonuna geldiğinde
Elinde sadece tırnak işareti kalmıştı.
“İçinde de başkalarının düşünceleri vardı yalnızca.”
-Alex Kanevsky-

Sözgelimi, "Ben aptallık derecesinde dürüst ve açık bir insanım" ya da "Ben çok hassas biriyim ve dünyayla uzlaşamıyorum" veya "Ben karşımdakinin yüreğindekini anlamakta becerikli biriyim" gibi şeyler çıkıyor ağızlarından. Ancak ben "hassas" insanların başkalarını incittiklerini defalarca gördüm. "Dürüst ve açık" insanların, istediklerini almak için işlerine geldiğini gibi davrandıklarını gördüm. "Karşısındakinin yüreğindekileri anlamakta becerikli" olan kişilerin hiç de içten olmayan övgülere kolayca kandıklarını gördüm. Bu durumda bizler kendimiz hakkında gerçekte ne biliyor olabiliriz?
-
Haruki Murakami-

‘Şimdi ben gidiyorum. Fakat ne zaman çağırırsan gelirim…’ dedi. Evvela ne demek istediğini anlamadım. O da bir an durdu ve ilave etti: ‘Nereye çağırırsan gelirim!’
-Sabahattin Ali-



Bugünlerde maske takıp dolaşanların sayısı o kadar çoğaldı ki maskenin altında kim olduğunu anlamak çok zor efendim..
-Dostoyevski-


Evet Dorian, her zaman seveceksin beni ! Çünkü ben senin işlemeyi göze alamadığın tüm günahlarını simgeliyorum.
-Oscar Wilde-



Eğer bir yerlerde bilime, demokrasiye, barışa, aydınlığa aç bir çocuk senin ışığını bekliyorsa; sönmeye hakkın yoktur. Işıyacaksın! Ölüme saniyeler kalmış olsa bile.
-Türkan Saylan-

Bir karga bir kediyi öldüresiye bir oyuna davet ediyordu. Hep böyle mi bu?
Bir şeyden kaçıyorum bir şeyden, kendimi bulamıyorum.
Dönüp gelip kendime yerleşemiyorum,
kendime bir yer edinemiyorum, kendime bir yer…
Kafatasımın içini, bir küçük huzur adına aynalarla kaplattım,
ölü ben’im kendini izlesin her yandan, o tuhaf sır içinden!
Paniğini kukla yapmış hasta bir çocuğum ben.
Oyuncağı panik olan sayın yalnızlık kendi kendine nasıl da eğlenir.
Niye izin vermiyorsun yoluna kuş konmasına.
Niye izin vermiyorum yoluma kuş konmasına.
Niye kimseler izin vermez yollarıma kuş konmasına?
-Nilgün Marmara-


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder