18 Ocak 2024

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 21



Bir zamanlar insan olmanın saptanabilecek en yüksek amaç olduğuna inanırdım ama şimdi beni mahvetmeye yönelik olduğunu anlıyorum.
-Henry Miller-


Ben mutlak çelişkiyim, içimde her şey olabilir, çünkü ben son çekişmede, son üzüntünün saati geldiğinde, en son gülecek kişiyim.
-E.M. Cioran-


Bildiğin kadarım, olduğum kadar değil,
gördüğünüm, gösteremediğim değil,
okuduğunda beni, ne anlıyorsan, oyum...
-Jehan Barbur-


İnsan, aklanmayı, olumlanmayı, bağışlanmayı kendi uyduruyor. Cennet ve cehennem gerçekten olsaydı suç işlemezdik, kırmazdık, öfke diye bir şey olmazdı. Bütün bunları yaptığımız için bu masallara gereksinmemiz var. Çünkü cadılarla, kötü devlerle, zebanilerle, şeytanla, yani uydurduğumuz yalanla savaşarak kendimizi iyi hissetme olanağına sahip oluyoruz. Gerçek savaşların ve gerçek barışların yerine bunları koyuyoruz. Hiçbir masala gerçekten inanmıyoruz; inanıyormuş gibi yapıyoruz; ahlaksız birinin korkularına sığınıyoruz. Düzmece, vicdanı dışlayan, biçimsel bir ahlak uyduruyoruz ve bu ahlak korkularımızla besleniyor.
-Hüsnü Arkan-


İnsanları hiç gözlemiş misinizdir? Birisi aşık olduğunda, onun bunu söylemesi bile gerekmez. Onun gözlerinde yepyeni bir derinlik görürsünüz. Suratında yeni bir zarafet yeni bir güzellik vardır. Yürüyüşünde belli belirsiz bir dans havası olur. O aynı insandır ama yine de aynı değildir. Hayatına aşk girmiştir, varlığına bahar gelmiştir, ruhunun çiçekleri teker teker açmıştır.
-Osho-


Yaşamımız pek de dilediğimiz gibi çıkmadıysa durmadan geriye bakıp kendimizi suçlayarak ne kazanabiliriz ki?... Yaşamınızın akışını denetim altına alabilmek için ne yapabilirdiniz, ne yapamazdınız, bunları düşünerek kendinizi yiyip bitirmenin ne anlamı var? Bizim gibilerin, hiç değilse doğru ve değerli bir şeye ufak da olsa katkıda bulunmaya çalışmamız yeterli olacaktır kuşkusuz. Kimilerimiz böyle yüce amaçlar uğruna yaşamda pek çok şeyi feda etmeye hazırsa, sonuç ne olursa olsun, bu çaba kendi başına bir gurur ve memnuniyet kaynağı olmalıdır.
-Kazuo Ishiguro-

İnsan ne yerse o kokar. Ne okursa onu konuşur. Kimi seviyorsa kalbi o kadardır. Sizsiniz kendinizle ilgili tüm cevapları kendinizi tanıyacak olana sunan. Yaşamınız verir sizi ele. Müzik arşivinizden bellidir kişiliğiniz. Aşkı sevme biçiminiz. Dinlediğin tarz müzikte saklıdır sevgiye olan şiddetiniz. En kötüye vereceğiniz cezadır adalet. Herkes sever doğduğu toprağı, oraya bomba düştüğünde belli olur kimliğiniz. Sevgi bir bütün diyalog evrene karşı. Yağmurda ıslak bir kediye puslanmıyorsa gözleriniz, aşk sözlerini sakının siz. Komşunuzla sohbetimiz kadar uzaktakine olan bağımız. Mesafe denilen tanım sadece zamanla ilintili. Yoksa yalnız bir gecede bir kahve yudumlarken de onu anabiliriz. İnsan çevresi kadar güçlüdür. Kaç el uzattıysan o dostluklarla sınanırsın karanlığında. Aile bağın kadar bağlısın hayata. Sana karşı yapılan her şeye rağmen duruşundadır tavrın. Gizlediğin iyilik kadar büyük. Anne baba sevgisine izin verdiğin kadar küçük. Tek bir dünya var “vicdanının” etrafında dönen. Tüm karakterindir onun içinde geçen..
-Umut Güner-


"Şunları bir araya toplayayım,
bir güzel muhabbet edelim" diye düşündüm.
Mutfak işinden de anlarım, donattım sofrayı.
Bayağı uğraştım. Hepsinin, ayrı ayrı,
ne yemekten, ne içmekten
hoşlandığını iyi bilirim. Bayağı da para gitti.

Birinin yediğini öbürü yemez.
Ötekinin içtiğini beriki içmez.
Dört kişilik sofra kurdum.
Mumları da yaktım.
Bak hepsi, Erick Satie severdi.
Hatırladım,müziği de ayarladım.

Geldiler.
20 yaşında ben,
35 yaşımda ben,
40 yaşımda ben ve
bugünkü ben dördümüz.

Birden yirmi yaşımı, otuz beş yaşımın karşısına oturttum.
Kırk yaşımın karşısına da, ben geçtim.
Yirmi yaşım, otuz beş yaşımı tutucu buldu.
Kırk yaşım ikisinin de salak olduğunu söyledi.

Yatıştırayım dedim.
“Sen karışma moruk” dediler. Büyük hır çıktı.
Komşular alttan üstten duvarlara vurdular.
Yirmi yaşım kırk yaşıma bardak attı.
Evin de içine ettiler.

Bende kabahat.
Ne çağırıyorsun tanımadığın adamları evine...
-Can Yücel-








4 yorum:

  1. işiguro ne güzel demiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hep depresif olmasın dedim, araya optimislik serpiştirdim :)

      Sil
  2. Henry Miller çok haklı... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. “Nerem varsa insan kalan... İşte orası acıtıyor.” bu da bonusu olsun :)

      Sil