19 Ocak 2024

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 22

 


Dibi bilirim, diyor.
En büyük kökümden bilirim onu:
Seni korkutur.
Ben korkmam oradan: ben oraya gittim.
-
Sylvia Plath-

Kitap yerine insan okuyorum şimdi. Onları baştan sona okuyup fırlatıyorum. Yutuyorum onları, teker teker. Ve okudukça doyumsuzlaşıyorum. Sonu yok. İçimde çocukken koparıldığım hayatın akışıyla tekrar birleşmemi sağlayacak bir köprü oluşmadıkça sonu gelmeyecek.
-Henry Miller-

Konuşanların sırrı yoktur. Ve hepimiz konuşuruz, kendimize ihanet eder, kalbimizi teşhir ederiz; her birimiz dile gelmezliğin celladıyızdır; her birimiz sırları, en başta da kendi sırlarımızı yok etmek için yırtınırız.
-E.M. Cioran-


Bir hırçınlık, bir kızgınlık var üzerimizde. Halbuki kırgın olduğumuz her kim varsa, o da en az bizim kadar yaralı..
-Elif Şafak-


Sana kızgın değilim...Sana kızmayacak kadar seni iyi tanıyorum... Sonra seni seviyorum... Neden sevdiğimi bilmeden seviyorum... Bu sevgiyi her gittiğim yere beraber götüreceğim...
-Sabahattin Ali-

birey, cinsellikten daha fazlası olabilirse insandır.
-Ursula K. Le Guin-

Ben yüreğini yitirmiş bu zamandan korkuyorum.
Bunca elin boşunalığını düşünmekten.
Bunca yüzün yabancılaşmasından korkuyorum.
-Furuğ Ferruhzad-


Çünkü benim ilgimi çeken insanlar deli olanlardır, yaşamak için deli olan, konuşmak için deli olan, her şeye aynı anda ihtiras duyan, hiçbir zaman esnemeyen ya da sıradan birşey söylemeyen... ama gece boyunca maytaplar gibi yanan, yanan, yanan...
-
Jack Kerouac-

Her şeye uzaktan bakıyorum. Bir asma kabağının baktığı kadar uzaktan. İçim boş. Bence her insan iki kişidir. Birincisi önden gidip yolu açar. Ama belki de kapatır; emin değilim. Öteki bazen irkilerek, korkuyla; bazen de umut ederek onun peşine takılır.Önümdeki beni buraya getirdi; ya da arkamdaki adımlarımı izledi ve işte sonunda buluştuk. Geçip gitmiş zaman böyle bir şeydir; ayak izleri birbirine karışır. Köpek yaşlanır, susar. Adını seslendiğinizde başını bile kaldırmaz.Artık önümde biri yok; kimsenin peşinden gitmiyorum. Biz, iki kişi, yıllarca birbirimize bakmaktan, birbirimizi anlamaya çalışmaktan yorulduk.
-Hüsnü Arkan-

Ben sana kırmızı kiremitli bir çatı
Begonviller ve bir mavi kapı
Ve illa amansız bir avlu getirsem
Dünya soğur, akşam serinlerken,
Benim sensiz sevinecek bir şeyim yok.
Kılı kırk yardım, altını üstüne getirdim,
Ve işte en geniş cümlem:
İçimi açtım sana. İçini açmak için.
-Birhan Keskin-


Kolay zanaat değildir uyumak: bunun için gün boyunca uyanık kalmak gerekir. Günde on kez yenmelisin kendini: bu iyi bir yorgunluk verir ve ruhuna afyon gibi gelir. Günde on kez yeniden barışmalısın kendinle; çünkü kendini yenmek burukluk yaratır ve kötü uyur barışık olmayan. On hakikat bulmalısın günde: yoksa gece de ararsın hakikati ve aç kalır ruhun. Günde on kez gülmelisin ve neşeli olmalısın: yoksa gece rahatsız eder seni miden, bu dert küpü. Çok az kimse bilir bunu: ama iyi uyumak için bütün erdemlere sahip olmalı.
-
Friedrich Nietzsche-


                            Canım Jehan yapmış yine yapacağını. Yeni şarkısı, fırından sıcak sıcak..


                                        "Beni bil diye, bana bak diye. Durdum, sustum, sustum"…




2 yorum:

  1. birhan keskin de didem madak gibi çok fena deliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç şiir sevmeyen bana bile şiiri okutup paylaştırdılar :)

      Sil