21 Ocak 2024

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 23


Sonra uzaktan vaktiyle kalbini kırmış eski bir dosta, şimdi yeniden göz kırparcasına yarı sitem, yarı sevgiyle...
-Elif Şafak-

Dünyanın bütün dağlarında, ormanlarında, bîr tek yaprağı bile bir başkasının tıpkısı olarak yaratmamıştır Tanrı. Oysa siz farklı olmayı delilik sayıyorsunuz.
-
Paulo Coelho-

''Neyin var senin? Neden bu kadar dalgınsın? Hala cevap vermedin bana.''
''Herhalde dünyaya tamamen adapte olamadım henüz'' dedim, bir an düşündükten sonra.
''Bilmiyorum, bunun gerçek dünya olmadığını hissediyorum. İnsanlar, manzaralar gerçek değilmiş gibi geliyor bana.''
-
Haruki Murakami-

Ne var ki, birbirine olabildiğince yakın insanlar arasında da uçsuz bucaksız uzaklıklar söz konusu.
-
Rainer Maria Rilke-

Normallikmiş, anormallikmiş, bunların bizim için bir önemi yok artık. Gelin, biz sınırsızlığın coşkusunu yaşaya­lım, sınır tanımayan her şeyi sevelim, biçimleri parçalaya­lım, biçimden bağışık olacak tek şeye, sonsuzluğa tapalım.
-E.M. Cioran-

Palto giymeye üşenirken bu koca dünyayı sırtımda nasıl taşırım ben? İçinde bulunduğum durumu kimseye anlatamam. Sen de anlamazsın. Ben bile anlamıyorum ki başkasına nasıl anlatırım?
-Franz Kafka-


Tenhalığı seviyorum, sık görüşülmeyen ama bağı da koparılmayan dostlukları, sakin mekanları, az rastlanılmayı, kendimle kalmayı kendimi saklamayı ve de sınırlarımı...
-Tezer Özlü-

İnsanlık, bir insanın öldürülmesini öldüresiye yasaklamış, ama milyonlarca insanın gıdım gıdım öldürülmesini yasaklamamış. Birini öldürmek, başka deyişle bir insanın yaşayacağı yıl toplamından 50 yıl çıkarmak suç, ama insanlığın yaşayacağı 50 milyon yıl çıkarmak suç değil. Çok gülünç değil mi?
-
Yevgeni İvanoviç Zamyatin-

Hiçbirinizi anlamıyorum. Verecek cevap da bulamıyorum. Fakat yanılmadığıma eminim: bizi istemediklerimizi yapmaya çeken bir kuvvet var, bu muhakkak. Bizim daha başka, daha iyi olmamız lazım.. bu da muhakkak.. bunu nasıl birleştirmeli, bunu bilmiyorum..
-Sabahattin Ali-


Sen içmiyorsan, içenleri kınama bari,
Bırak aldatmacayı, iki yüzlülükleri;
Şarap içmem diye övünüyorsun ama,
Yediğin haltlar yanında şarap nedir ki?
-Ömer Hayyam-


Kendi kendine eşya toplayan, bunları bir köşede biriktiren her takıntılı kişinin arkasında bir kalp kırıklığı, derin bir dert, açıklanması zor bir ruhsal yara olduğu anlamına geliyordu bu soru. Benim derdim neydi?
-Orhan Pamuk-


Küçük yerde hiçbir şeyi gizleyemiyorsun. Yargılıyorlar, tecrit ediyorlar, yıkıcı davranıyorlar ve sonra hiçbir şey olmamış gibi hayatlarına devam ediyorlar. Başkalarının hayatına müdahale etmekten bir çeşit mutluluk duyuyorlar.
-Hüsnü Arkan-


Yaralı aklım, henüz gidecek bir ülke bulamadığı için bana dönüyor şimdilik. Biliyorum ki bu akıl beni bütünüyle terk edinceye kadar gidip gelen aziz varlık masalına kimse inanmayacaktır. Bazı insanlar bazı şeyleri hayatlarıyla değil, ölümleriyle ortaya koymak durumundadır. Bu bir çeşit alın yazısıdır. Bu alın yazısı da başkaları tarafında okunmazsa hem ölünür ve hem de dünya bu ölümün anlamını bilmez, bu da bir alın yazısıdır ve en acıklı olanıdır. Bir alın yazısı da ölümün anlamını bilerek, ona bu anlamı vermesini beceremeden ölmektir ki bazı müelliflere göre bu durum daha acıklıdır. Ben ölmek istemiyorum. Yaşamak ve herkesin burnundan getirmek istiyorum.
-Oğuz Otay-


Yolumuzu çizen çetin ve yaşamsal olaylar, sessizliğin ve yalnızlığın meyvalarıdır. Bazı önemli olayları talihe, rastlantıya bağlar, onları yaşamımızda birer dönüm noktası olarak görürüz; oysa, biz kendimizi bu olaylara hazırlamış olmasak, bu tür rastlantılar hiçbir zaman ortaya çıkmaz. Daha bilinçli olduğumuz takdirde, bu rastlantıIar bize daha da büyük ödüller getirebilir. iyice uyumlu, iyice beklentili ve böylece yazgının nimetlerini kabul edecek durumda olduğumuz zamanlar, yalnızca önceden kestirilemeyen bazı onlardır. Tümüyle uyanık, tümüyle bilinçli bir kimse, her oluşun bir anlam taşıdığını bilir. Her oluşun yalnızca kendi öz yaşamını değiştirmekle kalmadığını, tüm dünyayı etkilediğini de bilir.
-Henry Miller-



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder