21 Kasım 2021

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 8



Ben dünyadan ziyade kafamın içinde yaşayan bir insanım..
Sabahattin Ali - Kürk Mantolu Madonna


Düşler. Tuhaf düşler. İnsanı dört elle sarıldığı yaşamdan saptı­ran, olanaksızı yaratan düşler. Bazı günler, bu tuhaf düşler ben­den çıkıyor, sonra geri geliyor, derime yapışıyorlar.
-Frida Kahlo-


Yarın insanların işlerini tartıp hüküm verecek olan yüksek mahkemelerin huzuruna çıkınca, göğsümü gere gere haykıracağım: Ben ne yapmışsam iyi yapmak kastıyla yaptım; Muvaffak olamadıysam bunun kabahati niyetimde değildir..
-Halit Ziya Uşaklıgil -



Ee, anlatın bakalım, toplumun temellerinin altını oydunuz mu? Suçluları aklayıp, suçsuzları mahkum ettiniz mi?
Lev Tolstoy - Diriliş


Benim düşmanım, ne nefret edebileceğim ne de bağışlayabileceğim bir insan.
Joanne Greenberg - Sana Gül Bahçesi Vadetmedim



İnsanlar sonradan, onlara ettiğiniz iyiliğin intikamını alıyorlardı daima.
Louis Ferdinand Celine - Gecenin Sonuna Yolculuk


Ben oldum olası taşkın, abartılı biri oldum zaten, çünkü tek başıma, bana uyan bir iklim yaratmaya çalışıyordum.
Anais Nin - Minotor'u Kışkırtmak



Tanıdık bir histi bu. Hemen her bakımdan yetersiz olma hissi. Tamamlanmamış bir insan yapbozu.
Matt Haig - Gece Yarısı Kütüphanesi


Dans etmek, gülmek, pembe ya da sarı kekler yemek ve sert şarap içmek istiyorum. Ya da edepsiz bir öykü; işte bundan keyif alabilirim. İnsan yaş aldıkça edepsizlikten daha da fazla keyif alıyor.
Virginia Wolf - Yanlızlık Ömür Boyu


Eski şeylerin hepsine veda etmek istiyorum. Ben de Perulu dev gibi güney denizlerinin ormanları içine kendimi gömmek, istediğim gibi yaşamak, istediğim gibi sevişmek, istediğim gibi şarkı söyleyip yok olmak istiyorum.
Tomris Uyar - Otuzların Kadını


Zaten, kendimde ne bulabilirim? Ne anlatabilirim? Duygularımın korkunç derecede yoğun olduğunu, duygularımın sapına kadar bilincinde olduğumu... Kendimi mahvetmek için kullandığım keskin zekâmı ve beni oyalamaya doymayan düş gücümü... Ölü irademi ve onu capcanlı yavrusu gibi kollarında sallayan düşünce gücümü.
Fernando Pessoa - Huzurszluğun Kitabı


Hiç (haydi samimi ol! ) kendi kendine sordun mu, doğrumu, yoksa yanlış mı düşündüğünü? Yanlış mı düşünüdüğünü, sormadın kendi kendine, ancak komşunun buna ne diyeceğini sordun kendi kendine ya da doğruluğun sana kaç paraya patlayacağını. Bunu, küçük adam, sordun kendi kendine, başka hiçbir şeyi sormadın.
Wilhelm Reich - Dinle Küçük Adam

1 yorum: