24 Ocak 2022

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 9


Anlatamadın; belki o insanın yüzüne bakar bakmaz anlatmanın yararsızlığını gördün.
Oğuz Atay - Tutunamayanlar


Kadının varlığına katlanamayan zihniyet; elbette onun yazmasına, okumasına, düşünmesine de karşıdır.
Virginia Woolf - Kendine Ait Bir Oda


En büyük acı olay anında hissettiğin değil, olayın üzerinden bir zaman geçtikten sonra, yapacağın hiçbir şey kalmadığında hissettiğindir.
Jose Saramago - Mağara


İnsanlara güvenmek demek kendini azıcık öldürmekle eşdeğerdir.
Louis Ferdinand Celine - Gecenin Sonuna Yolculuk


Kitaplarla, resimlerle, güzel şeylerle dolu olan, insanların alçak sesle konuştukları, kendilerinin ve düşüncelerinin temiz olduğu bir havayı solumak istiyorum.
Jack London - Martin Eden


Olduğum şeyle olmadığım şey arasında, hayal ettiğim şeyle hayatın beni yaptığı şey arasında bir boşluğum.
Fernando Pessoa - Huzursuzluğun Kitabı


Anayasaya bakarsanız , yasa önünde herkes eşittir.Uygulamaya göz atarsanız , insanlar çeşit çeşittir.
Uğur Mumcu - Miliyetçilik A.Ş


Hiçbir iktidar masum değildir. Bütün iktidarlar öyle ya da böyle, birinin katilidir.
Zülfü Livaneli - Serenad



Bastırmaya çabaladığımız her güdümüz, zihnimizde yuvalanan bir yılan gibi bizi zehirliyor.
Oscar Wilde - Dorian Gray’in Portresi


Sen beni üzemezsin
Zaten çok üzgünüm
Nereye baksam acı
Nereye baksam acı
Ben avım sen avcı
Vur bakalım...

Sen beni sezemezsin
Dilimi ezemezsin
Nereye baksam acı
Nereye baksam acı
Kim yolcu kim hancı
Dur bakalım…

Beni öldüremezsin
Sesim, sazım, sözüm var benim
Ben derken ben herkesim..
Sezen Aksu - Avcı


2 yorum: