05 Kasım 2021

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 7


Hayatım boyunca şöyle bir kaç kişinin suratına tokat atmadığıma da çok üzgünüm.
Dostoyevski - Yer Altından Notlar



Siyasal iktidar denen şey, bir sınıfın başka bir sınıfı ezmekte kullandığı örgütlü güçten başka bir şey değildir.
Karl Marx - Komünist Manifesto


İnsanlar bir yığın acayip şeyler söylüyorlar. Bazen, koyunlarla birlikte yaşamak çok daha iyi, konuşmaz koyunlar, yiyecek ve su aramaktan başka bir şey yapmazlar. Ya da kitaplar, dinlemek isterseniz size ilginç öyküler anlatır kitaplar. Ama insanlarla konuşurken durum başka, öylesine tuhaf şeyler söylerler ki, konuşmayı nasıl sürdüreceğinizi bilemezsiniz.

Paulo Coelho - Simyacı


Ey farklı kadın, hiç düşündün mü senin bana, benim sana nasıl da görünmez olduğumuzu? Hiç düşündün mü ne kadar cahiliyiz birbirimizin? Birbirimizi görmeden görüyoruz birbirimizi. Birbirimizi duyuyor ve sadece kendi içimizdeki sese kulak veriyoruz. Başkalarının kelimeleri kulaklarımızın hataları, aklımızın denizlerinde olan kazalardır. Ne kadar da güveniriz başkalarının kelimelerine yakıştırdığımız anlama! Başkalarının kelimelerle dile getirdiği hazlar bize ölümü tattırır. En ufacık bir derinlik katma kaygısı gütmeden, dudaklarından döküverdikleri kelimelerde ise hayat ve haz buluruz.
Fernando Pessoa - 
Huzursuzluğun Kitabı



Diyorsun ki, düşünce tarzım tasvip edilemez. Umursadığımı mı sanıyorsun? Başkaları için bir dü­şünce tarzı benimseyen ne zavallı bir ahmaktır!
Marquis de Sade - En Çok Kendisine Yabancıdır İnsan



Annem çok sevinmelerin kadınıydı.
Bazen sevinince annem gibi,
Rengarenk reçeller dizerim kalbimin raflarına.
Didem Madak - Ah'lar Ağacı



Hiç yapmadığı şeyleri yapmaya ne kadar kolay başlıyor insan. Sokaklarda aylak aylak gezmek, gırtlağıma kadar onca tiksindiğim yüce gizeme batmak, onu çözmeyle uğraşmak. Oturup evimde beklemek aklıma gelmedi hiç çünkü benden istenen şeyleri reddedebilecek şekilde büyütülmemiştim. Belli ki mucizevi bir tesadüf istiyordun benden.
Aslı Biçen - Elime Tutun



Beni hemen anlamalısın, çünkü ben kitap değilim, çünkü ben öldükten sonra kimse beni okuyamaz, yaşarken anlaşılmaya mecburum, Van Gogh'un resmi değilim ben, öldükten sonra beni müzeye koyamazsınız..
Oğuz Atay - Tehlikeli Oyunlar



Kimse kendine benzemek istemiyor. herkes bir kalıp seçiyor, ona özeniyor, tamamıyla seçilmiş bir kalıbı kabulleniyor. bununla birlikte insanoğlunda okunacak başka şeyler var, buna inanıyorum. cesaret edemiyorlar, sayfayı çevirmeye cesaret edemiyorlar. taklit kanunları: ben bunlara korku kanunları diyorum. kendilerini yalnız bulmaktan korkuyorlar, ama kendilerini hiç bulamıyorlar. oysa insan hep yalnızken yaratmıştır..
Andre Gide - Ayrı Yol


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder