20 Ağustos 2024

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 53


 Hiçbirimiz dünkü insan değiliz.
-
Matt Haig-


İnsanlar denizinde küçücük bir damlayım.
-
Fyodor Dostoyevski-


Fazla iyi olmak iyi bir şey değil.
-
Orhan Veli Kanık-


Nerede kırıldı benim hayatım? Nerede kendim olmaktan çıktım?
-
Nermin Yıldırım-


Arada bir kendi kendime çıldırdığım oldu, çıt çıkarmadan. Kimseye duyurmadan.
-Ayfer Tunç-



İnsan en az üç kişidir: Kendisi, olmak istediği kişi ve aradaki farkta yaşayan üçüncü..
-Emrah Serbes-


İçimdekileri anlatabilecek birini bulsaydım, belki de bu cinayetleri işlemezdim, dedi. Yalnızlıktan bu duruma gelmiş.
-Oğuz Atay-



Zamanların en iyisiydi, zamanların en kötüsüydü, hem akıl çağıydı hem aptallık, hem inanç devriydi hem de kuşku, aydınlık mevsimiydi,karanlık mevsimiydi, hem umut baharı hem de umutsuzluk kışıydı, hem her şeyimiz vardı hem hiçbir şeyimiz yoktu..
-
Charles Dickens-


Dışarıdan gamsız bir pezevenk gibi gözüküp iç dünyamda duygusal biri olmak beni mahvetti.
-
Charles Bukowski-


Pirinç işlemeli bir aynada kırıldı yüzümün diğer yarısı. Herkes uyuyordu. Yüzümün yarısı benim, yüzümün yarısıyla hep yarım öyküler anlatırım. Peki sen, yarım dudaklı bir kadını öpmek ister misin?
-Umay Umay-



Bir insanın bütün varlığı ile, karmakarışık ruhu, esrarı çözülmemiş vücudu, arzuları, itiyatları, ihtirasları, hülasa her şeyi ile size teslim olması, size iltihak etmesi ne muazzam bir şeydir!
-
Sabahattin Ali-


Eskiden tutkuların vardı ve kötü dedin onlara. Ama şimdi erdemlerin var: onlar senin tutkularından doğdu.
-
Friedrich Nietzsche-


Ruh yorgunuyum, gönül yorgu­nuyum, hayat yorgunuyum; öğrenmek, bilmek, anlamak, anlama­mış gibi yapmak, düşünmek, hissetmek, tanımak, tanık olmak, katlanmak, anlayış göstermek, görmezden gelmek, üzerinde dur­mamak, idare etmek, üzülmemiş görünmek, alışmak, alışamamak, sabretmek, katlanmak, beklemek yorgunuyum. Tam da ar­tık bu memlekette hiçbir şey şaşırtamaz beni sanırken, her sefe­rinde yeniden şaşırmak yorgunuyum...
-Murathan Mungan-




3 yorum:

  1. Sena Şener yorumu fena kaptı beni, muhteşem, yani onu ve de sanki ülkemizin hallerini yılların öncesinden görmüş gibi anlatan ifadelerden dolayı Dickens'ın sözlerini:)

    YanıtlaSil
  2. Murathan Mungan içimi okumuş sanki :)

    YanıtlaSil
  3. Charles Dickens'ın bu girişine bayılıyorum. Her zaman hayat biraz böyleydi demek ki, diye düşünmek beni sakinleştiriyor😊

    YanıtlaSil