05 Ağustos 2024

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 52

Her şeyi tam anlamıyla algılamak, bir hastalıktır.
-
Fyodor Dostoyevski-


-Ben, dün akşam mühim bir karar verdim.
-Neye?
-Yaşamaya
-Bu ne demek?
-Gayet sade, kendimi öldürmemeye.
-
Reşat Nuri Güntekin-

 

Şimdilerde kendimi ufalanmış, elekten geçirilmiş, fitili kalmamış, toplum dışına itelenmiş görüyorum. Dışarda benim kafama uymayan apayrı bir toplum, bir alaca karga, bir karakuş soluk alıp veriyor.
-Salah Birsel-

 

O kadar uykum var ki, artık düşünemiyorum; uyku benden o kadar kaçıyor ki, artık bir şey hissedemiyorum.
-
Fernando Pessoa-

 

Geçmiştir, bugün de geçer
Zamanla güzelleşir.
Geçmişle bugün arasında
Tek bildiğim kendimdir.
Ve kendim, belki hiç bilmediğim.
-Metin Altıok-

 

Dünyaların en iyisinde bile ruhun zaman zaman tazelenmeye ihtiyacı vardır. Tıpkı burada, yani Güneybatı'daki kerpiç evler gibi biraz dökülmeye, biraz soyulmaya, biraz yıkanıp arınmaya gereksinim duyar.
-
Clarissa P. Estes-

 

Bir şeyler yapıyorum, yürüyorum,konuşuyorum ,yemek yiyorum yani her zaman yaptığım işleri sürdürüyorum ama nasıl anlatsam, bir boşluk duygusu içinde. Sanki içimde derin bir hiçlik var.
-
Zülfü Livaneli-

 

Sabit fikirli, saplantılı ya da akıl hastası olduğumu düşünebilirsin. Hatta gerçekten kötü bir insan olduğumu bile düşünebilirsin. Bir insan müsveddesi. Ama ben böyleydim. Ne eksik ne fazla…
-Hakan Günday-

 

Kendimden başka herkese tahammül ediyorum bazen. Kendimle beraber herkesten nefret etmeme rağmen..
-Ali Lidar-

 

Bir şeylerden kaçar gibisin.Soluk soluğa ama hiçbir şey anlatmayacağına yemin etmiş gibi sakinsin. Gitmek istediğin belli bir yer yok ama kalmak istemediğinden artık eminsin. Sadece biraz olsun herkesin ve her şeyin susmasını istemişsin. Kendini duyabilmek için.
-Oğuz Atay-

 

Kalabalık beni sahiden sıktı. Ben ikide birde böyle oluyorum, bazen bütün insanları boyunlarına sarılıp öpecek kadar seviyorum, bazen da hiçbirinin yüzünü görmek istemiyorum. Bu nefret filan değil… İnsanlardan nefret etmeyi düşünmedim bile… Sadece bir yalnızlık ihtiyacı. Öyle günlerim oluyor ki, etrafımdan küçük bir hareket, en hafif bir ses bile istemiyorum. Fakat sonra birdenbire etrafımda bana yakın birilerini arıyorum. Bütün bu beynimde geçenleri teker teker, uzun uzun anlatacak birini. O zaman nasıl hazin bir hal aldığımı tasvir edemezsiniz.
-Sabahattin Ali-


 İçimi titreten bir cümle okudum; "Muhabbet etmeyi çok sevdiğin biriyle artık iki kelime edememek de gurbettir" diyordu.

 

6 yorum:

  1. Oğuz Atay'ın cümlelerini ve Emeli Sandé'nin şarkısını alarak çekiliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine dalda ki en güzel elmayı alıp gidiyorsunuz :)

      Sil
  2. Hepsi çok güzel, ama en çok Salah Birsel'in cümlesi uydu bugünkü ruh halime...Kendini ufalanmış, elekten geçirilmiş, fitili kalmamış, toplum dışına itelenmiş hissetmek... Ama bu hisler de geçecek elbette, biliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçecek, geçmeli ve geçiyor. Daha güzel alıntıların ruh halinize uyması dileğiyle.

      Sil
  3. Öyle günlerim oluyor ki, etrafımdan küçük bir hareket, en hafif bir ses bile istemiyorum.
    Ah şu cümleyi son zamanlarda o kadar çok kurar oldum ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle anları arada arıyor istiyor insan. Uzun sürmesi sıkıntı. Ve her paylaşımda herkesin kendinden birşeyler bulması çok mutlu ediyor.

      Sil