22 Temmuz 2022

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 10

 



"Bazı insanların sırf normal olabilmek için olağanüstü çaba sarf ettiklerini kimse bilmez."
-Albert Camus-


"Benim ilgimi çeken insanlar deli olanlardır, yaşamak için deli olan, konuşmak için deli olan, her şeye aynı anda ihtiras duyan, hiçbir zaman esnemeyen ya da sıradan bir şey söylemeyen."
-
Jack Kerouac-


"İnsanların beni beğenip beğenmemeleri umurumda değil artık. Ben kendimi tanımakla ilgiliyim".
-Oğuz Atay-


"Biri seni suçlar, senden nefret eder ya da birileri seni incitecek şeyler söylerse, ruhlarına yakından bak, ne tür insanlar olduklarını gör. senin hakkında şöyle ya da böyle bir fikir oluşturacakları için kendine eziyet etmene değmediğini anlayacaksın o zaman."
-Marcus Aurelius-


“Şimdi konuşmuyorum, seneler sonra da konuşmayacağım. Hiçbir zaman karşılarına geçip intikam almayacağım. Düştüklerinde iyi olmuş bile demeyeceğim. Benim kelimelerim sesimden çıkıp kimseye çarpmayacak. Keşke bunun anlamını biraz olsun bilseydiniz." 
-Sabahattin Ali-


"Çok kaba, yine de tertemiz; çok acımasız, yine de sevecen; her şeye tepeden bakan, yine de bir kız çocuğuyla bebek dilinde konuşan biri ve hiç kuşkusuz bir tımarhanede ölecektir".
-Virginia Woolf-

"Benim gerçekten sevdiğim insanlar azdır, beğendiklerim ise büsbütün az, dünya'yı görüp tanıdıkça hoşnutsuzluğum artıyor. İnsanların iç yüzünün nasıl hiç göründüğü gibi çıkmadığını; iyi ya da akıllı gibi görünenlere bile nasıl hiç güven olmadığını her gün daha açıkça anlıyorum."
-Jane Austen-


"İnsanlar, insanlar, insanlar. Şimdi salt insanlar ilgilendiriyor beni. Ne büyük bir zenginlik. Yeni bir insan tanıyınca başım dönüyor. Nasıl olduğunu, neler yapabileceğini anlayana kadar. Başımı döndürüyor gerçekten insanlar."
-Leyla Erbil-


" En bayağı ve aşağılık insanların aynı zamanda namus simgesi olarak kalabilmeleri, ancak bizim ülkemizde olanaklıdır! "
-Fyodor Dostoyevski-


"Ne ölüm, ne de hayat! Hiçbiri kovalamıyor beni rüyalarımda. Hiçbirinin eli bana değmiyor. Çünkü ceplerimde hiç olmadıkları kadar. Varlığıma nedensizlikten delirdim ben. Hiçbir nedeni kendime yakıştıramadığımdan. Hepsini giydim. Hiçbiri olmadı. Hepsi dar geldi. İnansaydım herhangi birine, uğruna gerekirse dünyayı kan gölüne çevirirdim. okyanuslar kırmızı olurdu. Pıhtılaşmış kanlardan siyah dağlar yükselirdi. Ama inanamadım. Bir türlü inanamadım... Bütün hayat bir ilüzyon. Benim gibi, Kayra gibi..."
-Hakan Günday-


1 yorum:

  1. Ne güzel mutlu oldum, özlemler karşılıklı efendim :).
    Evet alıntılar biraz yaşanmışlık barındırıyor. Hayatımızın her anında birileri özel anlamda söylemiyorum bunu insani olarak imtihanımız oluyor bazen, o yüzden derleme yaptım biraz içimi yansıttım. öyle :)

    YanıtlaSil