16 Ekim 2020

Kitap karantinası

  Selam, daha geçen gelen kitaplara başlayamamışken sevgili D&R bana durmadan indirim kodu gönderip kanıma giriyor. Bu ciciler bugün geldi, kutusundan çıkarırır çıkarmaz inceledim biraz. Bunlar da ne şimdi diyeceksiniz belki. Eskiden beri CSI tarzı dizilere, filmlere kitaplara oldukça meraklıyım, polisiye olsun. Özellikle seri katiller ve psikopatların hayatları, aklından geçenler onları motive eden yada onları buna yapmasına iten sebepleri hep merak etmişimdir. Üstün bir yeteneğim olsaydı, kesinlikle akıl okumayı isterdim, insanların akıllarından geçenleri her zaman merak etmişimdir. O yüzden bu türden de bir yerim arşivim olsun istedim kitaplığımda.

Bu okuduğum izlediğim şeylerin, yıllar sonra da işime alışmam ve yabancılık çekmemem konusunda faydasını da gördüm. Girdiğim otopside. Sonra koridorda bir katille göz göze geldiğimde ben gerilirken onun umurun da olmayıp polislerle gülerek börek yediğini gördükten sonra sanırım arayı fazla açmışsın dedim. Psikoloji, adli tıp, kriminal ağırlıklı olmak üzere uzun süredir listemde olan kitapları aldım. Sanırım bir kaç yıl kitap almam çünkü pandemi döneminde çok fazla
almıştım zaten duramadım yine. Bu aldığım kitapların bir çoğu yaşanmış gerçek olaylar, seanslar ve belgelerdir, günlükler gibi gerçekliği olan şeyler hep çekiyor beni. arada farklı türler de var tabi.

Sözde Zeno'nun Bilinci'ne başlamıştım ama onu bitirene kadar kaç kitap bitirdim, ona ara verip başka kitaplara göz atacağım hazır evdeyken, o yüzden bir süre bir şey paylaşmam sanırım ama Deeptone'nun Ağaç Evi'ne katılacağım benlik bir konu olursa. Bitirdiklerim olursa, alıntılayıp düşüncelerimi paylaşacağım. Sevgiyle.. Çok çok kalp
 


 

8 yorum:

  1. Ben pandemi döneminde 200e yakın kitap aldım. 80 tanesi kızıma aldım, zor olsa da ona da kitap okuma alışkanlığı edindirdim. Kitap alacak olursan İndirim kodu var elimde İdefix'in mail olarak atarım.

    YanıtlaSil
  2. Pardon D&R mış :) Profilimde malim mevcut, bu arada indirim 30 kasıma kadar geçerli bilgin olsun.

    YanıtlaSil
  3. Sosyopat psikopat ağırlıklı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoşgeldiniz. evet sosyopat psikopat ağırlıklı çünkü çevremiz bunlarla dolu. Tüm filmlerde yada çıkan haberlerde ve yahut Müge Anlı'ya çıkan tipler hep efendi görünümlü, haberlerde çevreye sordukların da hiç beklemezdik diyorlar. O yüzden davranış psikolojisi ve bu insanların, onları sorgulayanların ağzından duymak hikayeleri her zaman ilgimi çekmiştir.

      İki tane kızım var, Uğurcan Çakır gibi mafyacı pisliklerle karşılaşmasını istemem. Bir yan da KAdir Şeker gibi başını öne eğenler, bir yanda yaptığı pisliklerle gülenler, bu insanları ayıran şeyleri bilmek gerek diyorum.

      Sil
  4. rendell çok iyi, bulduğum bütün kitaplarını okuyorum, barbara vine adıyla da yazıyor, ondan uyarlanan filmler de çok iyi, onun kadar iyi bir diğeri de patricia higsmith, bu ikisi en ustalar diyebilirim, patricia cornwell de çok iyi. polisiye suç seri katil benim baş ilgi alanım yaa, kitaplarda filmlerde dizilerde, okumadığım izlemediğim pek yok, sana bu konuda süfer diziler filmler kitaplar önerebilirim her zaman :) kuzey avrupa, fransa bu konuda süper süper :) aldıklarından cioran çok iyi tabii, vassaf da, mülksüzler de, yalom zayıf biraz ama okunur tabii :) diğerleri de ivit anlıyom okunur hepsisi bi de true crime stories şeklinde romanlar var onlar da çok iyi :) psikoloji adli tıp kriminal konusunda da güzel kitaplar var bizde tabiside, hatta güzel ders kitapları vaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tess Gerritsen ve John Katzenbach'ın tüm kitapları var. Hatta kitaplığım da bir raf sadece polisiye, kriminal, terapiler davranış bilimleri falan.
      Son 3-4 yılda kaçırdığım film yada dizi olmuş olabilir ama neredeyse hepsini izledim, boş bir zaman da tavsiyer alırım.

      Terapiler her zaman ilgimi çeken şeyler olduğu için özellikle seçtim Yalom'u, Bir Psiyatrist'in Gizli Defter gibi çıkar diye ümit ediyorum. Bu tür terapi ve psikoanaliz içerikle kitap varsa severek öneri alabilirim.
      Adli tıp kriminal konusunda 2 kez canlı otopsiye girdim, o yüzden kitabına gerek duymadım.
      Sende de yok yok Deep'ciğim ne ara fırsat buluyorsun bu kadar şey için, ayaklı kütüphane gibisin.

      Sil
    2. https://sadevederin.blogspot.com/2020/08/iyi-psikolog-ve-son-av.html

      iyi psikolog, bu romanı okumadıysan oku mutlaka, terapi süreci romanı, hatta okuyunca blogunda analizini yapsana :) gerritsen katzenbach iyi tabii, tami hoag da iyi :) patricia cornwell okumadıysan o çok iyi, adli tıp romanları onunki :) mindhunter adlı diziyi de izlemediysen sakın kaçırma :) bu tür dizi de çok var :) film dizi çok sölerim tabii tonla :) psikoanaliz, terapi çok var da iyiler aklıma gelince sölerim, kitaplardan :) şeyi izle mesela, instinct (anthony hopkins) :) sahaflarda bir kitap buldum, rasim adasal (kişilik ve karakter portreleri) bu da çok iyi :) perception adlı dizi de iyi :) zaman bol yaa :) yalnız yaşıyom, ev işi yemek alışveriş dışında ilgi alanım kültür sanat işte :) özellikle de kitap müzik sinema yabancı dil filan işte :)geceleri film dizi izliyom :)

      Sil
    3. İyi Psikolog ve Tami Hoag kitapları ne İdefix'te ne de D&R de yok şuan, hepsini not aldım başka sitelerden denk getirince alacağım.
      Mindhunter'i bilmem mi Anna Torv olacak ve ben izlemeyeceğim ama malesef 3. sezon çıkmayacakmış Fincher reytingler yüzünden 3. sezonun gelmeyeceğini söyledi geçen günlerde:(

      Sil