21 Şubat 2024

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 37


Kimseye acı vermemek için kırk yerinden kırılan inceliğim...
-Şükrü Erbaş-



Konuşacak kimse bulamadıkları için kaç kişinin yazar olduğuna, bu yüzden kaç kitap yazılmış olduğuna şöyle bir bakarsak, kitapçıların yalnız insanlar için gidilebilecek en iyi yer olduğunu anlarız.
-Alain de Botton-


Ve yılanlar yuvasına benziyor bu dünya
Ve bu dünya, bir yandan seni öperken
Kendi zihinlerinde senin darağacının ipini dokuyan
İnsanların ayak hareketlerinin sesleriyle doludur.
-
Furuğ Ferruhzad-


Gerçeği sevdim... O nerede? Her yanda ikiyüzlülük, hiç değilse şarlatanlık en erdemlilerde hatta hatta en büyüklerde bile. Hayır, insan insana güvenemez.
-
Stendhal-


Birtakım şeyler kırılır, bazen kırılanlar onarılır, fakat çoğu durumda fark edersin ki kırılan ne olursa olsun hayat o kaybı telafi etmek için yeniden şekillenir, bazen de muhteşem olur bu şekilleniş.
-
Hanya Yanagihara-


Ben size şunu derim ki kardeşler
Bizsiz güzel değil bu dünya
Bizsiz mesela gökyüzü genişlemez
Biz bugüne bugün dünyada
Güzel diye bildiğimiz ne varsa
Dört elle sarılmalıyız, o kadar..
-İlhan Berk-



Ben basit ve sade bir adamım. Benim gösterişim yoktur. Bu durumda pes ederim yani kendimi bırakırım. DoktorRutenspitz, benim sizden saklayacak bir şeyim yok. Ben küçük bir adamım, bunu siz de biliyorsunuz ama küçük bir adam olmaktan utanmıyorum. Tam tersine doktor, açık konuşmak gerekirse ben küçük bir adam olmaktan gurur duyuyorum. Entrikacı olmamak bir başka gurur duyduğum özelliğim. Sinsiliğim yoktur, her şeyi gizlemeden açık açık yaparım. Oysa kötülük yapmayı da becerebilirim.. Ama bu tür şeylerle kendime leke sürdürmem.
-
Fyodor Dostoyevski-


Hayat, doğru cevapları olmayan bir sınav. Her şeyi en baştan yeniden yaşama şansım olsaydı yine aynı şeyleri yapar, aynı yanlışları tekrarlardım. Geçen gün tam da bir romana konu olacak bir hikaye geldi aklıma. Keşke yazabilsem! Şunu bir düşünün: Tatmin olmadığı bir yaşam süren orta yaşlı bir adamın karşısına bir cin çıkıverir ve ona yeniden başlama fırsatı verir, üstelik bir önceki yaşamında yaptıklarını olduğu gibi hatırlayabilecektir de. Tabii, adam bu fırsatın üstüne atlar. Ama sonunda şaşkınlık ve korkuyla fark eder ki eski yaşamının tıpkısını yaşamaktadır, aynı seçimleri yapmakta, aynı yanlışları tekrarlamakta ve aynı sahte hedeflere ve tanrılara sarılmaktadır.
-
İrvin D. Yalom-




12 yorum:

  1. Blog yazılarınızı özellikle "Kitap Alıntıları" bölümünü çok severek izlediğimi bir kez daha söylemek istedim. Videolar da çok isabetli seçimler.
    Teşekkürler. Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduklarım, not aldıklarım, aklımda kalanları paylaşıyorum..
      Yine, yeni, yeniden teşekkürler.. Öpüyorum kalbinizden. 🙏🌸

      Sil
  2. dosto yaa az deli değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meşhur kıyaslamayı sana da sorayım. Tolstoy mu, Dostoyevski mi??

      Sil
  3. Şükrü Erbaş haklı. Bazı insanlar kendilerine kötülük olacak raddede ince düşünüyorlar. Ben onlardan biriydim ama sonra inceldiğim yerden koptum. :) Yine de koptuğu için mutluyum. Canım kendim. Kırılan da kırılabilir artık.

    Alain de Botton da haklı. İnsan belki de en başından beri hep kendine anlatıyor. Biriyle olanlar da, tek olanlar da. Ama yazan kişiler bunun bilincinde oluyorlar. Konuşanlar ise bilmiyorlar, sanki sanki...

    Furuğ Ferruhzad ismi bile böyle bedenime bir esinti çarptırıyor. Çok yakından tanıdığım bir şair değil ama böyle hissettiriyor.

    Stendhal haklı ama güvenmeden de yaşanamaz.

    Hanya Yanagihara ismini şimdi gördüm. Kimmiş araştıracağım. Haklıdır diye seziyorum; umarım haklıdır.

    İlhan Berk'e de katılıyorum. Bence de güzel, güzeli görenle ve sayesinde güzeldir.

    Dostoyevski bazen içimi büzüştürüyor ama hep haklı.

    Yalom'a da bir ölçüde katılıyorum. Çoğu insan için bu geçerli bence de. Çünkü bilgelik kolayca uygulanamaz.

    Yine bir sohbetin sonu. Yine eğlendim ve teşekkür ederim. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğlendiysen ne mutlu :) Sohbetlerin ayrıca güzel 36 özellikle alıntılardan 35'e de bir gözatmanı isterim onlar hakkında ne diyeceksin merak ettim.
      Ben teşekkür ederim. çok çok kalp 🌸

      Sil
    2. Son yayınınızda bir posta daha uzun uzun yazdım. :) Gerçekten çok hoş bir his veriyor böyle alıntılar üzerine yazmak. Gerçekten sohbet ediyormuşum gibi. 35'e de bakayım. :)

      Sil
  4. Hanya Yanagihara ismini şimdi görmemişim ama isim aklımda kalmamış. Değersiz Bir Hayat'ın yazarıymış, ki o kitabı okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başladım ama ne zaman bitiririm emin değilim, sıkılgan biri olduğum için 809 sayfa gözümü korkutuyor..

      Sil