02 Ocak 2021

Joanne Greenberg / Sana Gül Bahçesi Vadetmedim (Alıntılar)

 

Bir gün, hastalığın olduğu kadar sağlığın da nerede olduğunu bize gösterecek bir test yapmalıyız. (s.24)

Suskun bir insanın yardım çığlığı olan o, intihar girişimi... (s.34)

Yıllarca, beyniyle komut vermeyi hiç akıl edemediği sözcükler öylece ağzından çıkıvermişti hep. Kimi zaman, içini bir duygunun sardığı olurdu. Bu duygu söze dökülür, ama altında yatan ve dünyayı ikna etmeyi sağlayabilecek mantık suskun kalırdı. (s.36)

Bir çocuğun bağımsız olması, kimi ana babaların kırılgan dengesi için çok büyük tehlikeydi. (s.39)

Bir keresinde kendine korkunç işkenceler yapan bir hastam olmuştu. Ona neden böyle şeyler yaptığını sorduğum zaman "Bunları bana dünya yapmasın diye." karşılığını vermişti. Sonra "dünyanın neler yapacağını görmek için biraz bekleseniz" demiştim. O da "Anlamıyor musunuz? Eninde sonunda oluyor bunlar, bu şekilde hiç olmazsa kendi yıkımımı kendim yönetiyorum." diye yanıt vermişti. (s.48)

Sevdiğiniz insanları korumak için hiçbir zaman dünyayı yeniden kuramayacağınızı anlatmaya çalışıyorum size.. (s.49)

Benim düşmanım, ne nefret edebileceğim ne de bağışlayabileceğim bir insan. (s.52)

Lanet olası aptallar çocuklara yalan söylememeyi ne zaman öğrenecek bunlar! (s.53)

Niye hepiniz böyle kötü yalanlar söylüyorsunuz? (s.53)

Sinirli değilim ben; kaçığım. (s.54)

Kadın ufak tefek, siyah saçlı ve üzgün görünümlü biriydi. Ama bir başkasının korkusunu görebilecek kadar kendi dışına bakabilmişti. (s.59)

Sen hiçbir zaman onlardan biri olmadın, hiçbir zaman. Tamamen farklısın sen. (s.60)

Kimseye ait değilim ben! Ne size ne de dünyaya. (s.72)

Biliyor musun.. akıl hastası olmanın en kötü yanı, hayatta kalabilmek için ağır bir bedel ödenmesi. (s.73)

Her yerde olduğu gibi, burada da saldırganlar saldırıya uğrayanlardan üstün tutuluyordu. (s.77)

Cehennem’in eşiğine gelmiş kişilerin şeytandan ödü kopuyordu; zaten cehennemin içinde olanlar içinse şeytan özel biri değildi, yalnızca başka biriydi, o kadar. (s.77)

Hiç durmadan ummadığım yönlerden darbe yemek acı veriyor. (s.80)

Eskiden nasılsam şu anda da öyleyim, -içim yanardağ olan devinimsiz bir dağ. (s.87)

Bütün hasta insanların hastanelerde olduğunu mu sanıyorsun sen? (s.103)

Birisi seni kırdığı zaman hiç ağlama, gül. Seni üzdüklerini bilmelerine asla izin vermemelisin. (s.105)

Gurur, sanki her gün yapılan bir şeymiş gibi, soylu bir biçimde üzüntüden ölme yetisi anlamındaydı. (s.105)

Deborah, akıl hastaları ile dindar fanatikler arasındaki benzerlik konusunda düşündürücü bir takım gözlemlerde bulunuyordu. (s.106)

Anılar biçim olarak değişmeyebilir, ama yıllar boyu önemlerinin vurgulanması onlara korkunç boyutlar kazandırabilir. (s.107)

Bütün hasta insanların hastanede olduğunu mu sanıyorsun sen? (s.108)

Sana hiçbir zaman gül bahçesi vadetmedim ben. Hiçbir zaman kusursuz bir adalet vadetmedim. Ve hiç bir zaman huzur ya da mutluluk vadetmedim. Sana ancak bunlarla savaşma özgürlüğüne kavuşmanda yardımcı olabilirim. Sana sunduğum tek gerçeklik savaşım. Ve sağlıklı olmak, gücünün yettiği kadarıyla, bu savaşımı kabul edip etmemekte özgür olmak demektir. Ben yalan şeyler vaad etmem hiç. Kusursuz, güllük gülistanlık bir dünya masalı koca bir yalandır... Üstelik böyle bir dünya çok can sıkıcı bir yer olur.
(s.115)

Adalet uygulanmıyorsa, namussuzluk örtbas ediliyorsa ve inançlarını koruyan insanlar acı çekiyorsa, sizin gerçekliğiniz ne işe yarıyor peki? (s.121)

Bütün bu şeyleri öğrenebiliyorsam dedi Deborah, okuyup öğrenebiliyorsam, neden hâlâ her şey bu kadar karanlık? (s.130)

Bir şeyi övmek bir başka şeyi kötülemek anlamına gelmez. (s.141)

Coşkuları baltayla parçalamayın. (s.171)

İnsanlar karşı-ateşler yakarlar, bir yangını söndürmek için bir başka yangın çıkarırlar.
(s.175)

Kapayın çenenizi! Düşüncelerimi duyamıyorum.. (s.175)

Vazgeçmiş değilim; yalnızca yorgunum, o kadar. (s.175)

Dünyada bile aynı dilden konuşan iki insan yok muydu hiç? (s.195)

Birbirimizle geçinemedik, işte o kadar. Birbirimizden hoşlanmadık. Galiba birbirimize çok fazla benziyorduk… (s.215)

Yaşamak savaşmak demektir. (s. 244)

Okuduğu bütün kitaplar ona kesin ifadeler kullanmamasını, tartışmamasını ve duygularını belli etmemesini, neşeli ve yardımsever olmasını söylüyordu. (s.260)

Hiçbir şeye ilgi duymuyordum ve bu bana bir çeşit huzur veriyordu. (s.276)



10 yorum:

  1. Sevgili kırmızıruh; baştan sona, noktasi virgülüne okudum. Hatta birkaç cümleyi birden fazla okudum ki aklımda kalsin. Altı çizili satırların için seni tebrik etmek isterim. Hepsi birbirinden sağlamdı. Vazgecmis değilim, sadece yorgunum o kadar. Bunun altını bir de ben çiziyorum simdi... sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, bende okurken keyifle çizdim altını. Hoş sonrasında alıntıları buraya yazmak baya bir mesele aam değiyor. Sevgiler, çok çok kalp :)

      Sil
  2. Bu kitabı okumuştum ve çok beğenmiştim. Psikolojik kitapları severim. Şarkı da güzel seçim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok övmüşlerdi bu kitabı, çok büyük beklentilerle okudum ama o beklentiye ulaşamadım. Kötü değil kesinlikle ama benim beklentim çok yukarıdaydı. Teşşekkürler Lady'm..

      Sil
  3. Okuma listemde bu kitap o yüzden baştaki alıntıları okudum sadece. Spoiler olmasın heyecanı kaçar yoksa. :) Adıyla ve konusuyla çok ilgimi çeken bir kitap. Bakalım umarım yakın zamanda okuyabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduktan sonra lütfen buraya yorumunuzu yazın, bende çok merakla yüksek beklentiyle okumuştum, sizin ne olacak merak ettim..

      Sil
  4. Tüm alıntılar üzerinde en az bir iki dakika düşünmeden geçemedim. Çok mu ağırım, fazla mı düşünüyorum? Teşekkürler, Kırmızı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok düşünüyorsunuz ve herşeyi akıl süzgecinden geçirdiğiniz için tekrar tekrar sindiriyorsunuz, 'bence'.

      Sil
  5. hıhıms tabisiii etkileyici kipaaat :)

    YanıtlaSil
  6. ben bu kitabı okumuş olabilirim, okumaya niyetlenmiş olabilirim, geçerken fark etmiş olabilirim ve fakat bunların hiç birini kesin olarak söyleyemem ama kesinlikle dikkatimi çekmiş olduğunu söyleyebilirim şimdiden sonra ise yani alıntıları gördükten sonra kesin okurum diyorum daaaaaaaaaa....Dur bakalım bu sene inş hadi inş, şşşş

    YanıtlaSil