25 Kasım 2023

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 14


"Hiçbir insanın ömrü başka bir insanın egosunu taşıyacak kadar uzun değildir." -Paulo Coelho-

“Kötü kader diye bir şey yoktur; 21. yüzyıl vardır. Ve bu yüzyıl bir kelebeği bile intihar ettirebilir.”
- José Saramago-

"Dindarlığınızı Tanrı’ya gösterin, bana insanlığınız lazım!"
-Friedrich Nietzsche-

"
Eylemlerimin ahlâkî olup olmadıklarını, onların hitap ettiği kitle belirler."
-Dostoyevski-

Diktatörlükler kendilerinden yana olanları bir arada tutmak için her zaman bir dış düşman bulurlar.
-Umberto Eco-


"
Kendimi haklı görüyor değilim; ama kendimi savunuyor da değilim-hele yargılamayı hiç beceremiyorum, kendimi de dünyayı da.. Dünya ne ise oydu, ben de ne isem o oldum-uyuşamadık. Hepsi bu…” -Oruç Aruoba-

"Kendine güvendiğin için yalancı değilsin. Yalan dolan bilmediğin için yalan karşısında yenileceksin."
-Yaşar Kemal-

“Bir defasında biri bana laf arasında şöyle dedi: “Hayatın kendi doğal koreografisi var.” Bu cümleyi uzun bir süre düşündükten sonra bu doğal koreografiye ayak uydurmaya ve onun kendi işini yapmasına izin vermeyi deneyimlemeye başladım. Çoğu zaman, her şeyi oluruna bıraktığımda, bu doğal koreografinin karşıma çıkardığı şeylerin, aklıma gelebilecek her şeyden çok daha ilham verici, yaratıcı ve ilginç olduğunu gördüm." - Pema Chödrön-

Şimdi konuşmuyorum, seneler sonra da konuşmayacağım. Hiçbir zaman karşılarına geçip intikam almayacağım. Düştüklerinde iyi olmuş bile demeyeceğim. Benim kelimelerim sesimden çıkıp kimseye çarpmayacak. Keşke bunun anlamını biraz olsun bilseydiniz. - Sabahattin Ali-

Bu zamanda az dostun olsun, daha iyi.
Herkesle uzaktan hoşbeş edip geçmeli.
Can gözünü açınca görüyor ki insan.
En büyük düşmanıymış en çok güvendiği.
-Ömer Hayyam-


"Öyle yıkma kendini,
Öyle mahzun, öyle garip...
Nerede olursan ol,
İçerde, dışarda, derste, sırada,
Yürü üstüne üstüne
Tükür yüzüne cellâdın,
Fırsatçının, fesatçının, hayının...
Dayan kitap ile
Dayan iş ile.
Tırnak ile, diş ile,
Umut ile, sevda ile, düş ile.
-Ahmed Arif-

“Bana göre, hayat bir dizi rastlantı ve bizim o rastlantılarla birlikte nasıl varolduğumuz ya da olmadığımız. Önce günaydın, sonra biraz haz, biraz acı, biraz aşk, biraz hayal kırıklığı, biraz sıcaklık, biraz yalnızlık, biraz boyun eğme, biraz başkaldırı ve ardından iyi geceler. Düş gücü ve tutkuları engellenmişler için ise hayat, çocukken oynadığımız oyunların büyüyünce izin verilmeyen oyunsuzluğu. Bence hayat, burada saydıklarımla ve saymadıklarımla, tartışılması gerekmeyecek kadar sıradan ve yalın. İnsanlık tarihi boyunca onu karmaşık bir hale getirme yönünde öyle ustalaşmışız ki bazılarımız bununla ilgili bir şeyler söyleme ihtiyacını duyuyoruz; hayatın kendisinden çok, onu çözülmesi zor bir yumağa nasıl dönüştürdüğümüzü anlatabilme umuduyla. Bunlar benim görüşlerimdi, başkalarının her zaman söyleyecek farklı şeyleri olacak. ” -Engin Geçtan-


5 yorum:

  1. Hiçbir insanın ömrü başka bir insanın egosunu taşıyacak kadar uzun değildir.
    Şu söze sonuna kadar katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Mezarlıklar kendini vazgeçilmez sanan insanlarla doludur" sözü de bonusu olsun :)

      Sil
  2. Müzikle yazı o kadar güzel uyum sağlamış ki. Çok güzel seçilmiş deyşleri iki kez okuduktan sonra video daha da etkili oldu. Belki de önce dinleyip sonra okumalıydım diye düşündüm.
    Kitaplar okurken altını çizip bazen not da aldığım cümleler farklı dönemlerde farklı biçimde de etkileyebiliyor kişileri.
    Hepsi güzeldi ama ben Yaşar Kemal, Pema Chödren, Sabahattin Ali ve Ahmed Arif'ten daha çok etkilendim.
    Teşekkürler. Ruh sağlığınız hep aynı durulukta kalsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, genelde içerikle uyumlu müzikler seçmeye çalışıyorum.
      Hem okuyup hem dinlemekte bir seçenek, ben genel de öyle yapıyorum.
      Okuduğum kitapları eklemek daha uzun ve zahmetli oluyor, o yüzden şimdilik kısa kısa gidiyorum, yakında kitapları eklerim.
      Ben teşekkür ederim. Aynı güzel dileklerimle. Sağlıcakla

      Sil