14 Ekim 2021

Altı Çizili Kitap Cümleleri - 5



"Hissetmek... ne renktir acaba?"
Fernando Pessoa - Huzursuzluğun Kitabı



"Dostluğa hazırım, işte elim. Ama lütfen bana aşık olmayın!"

Dostoyevski - Beyaz  Geceler




"Sen biliyor olmalısın, daha önce ölen çok insan görmüşsündür. İçlerinden şarkı çıktı mı hiç ölülerin doktorcuğum? Bir ses, bir mırıltı, bir kıpırtı? Dans gibi mesela? O bile bir şeydir."
Mine Söğüt - Deli Kadın Hikayeleri



"Eğer nasıl biri olduğumu bilseydiniz, şu anda beni selamlarken yüzünüzde gördüğüm o tatlı, dostane gülümse kim bilir nasıl donup kalırdı dudaklarınızın kıyısında!"
Stefan Zweig - Olağanüstü Bir Gece



"Kendi olarak, sana gelen
Sana gereksinimi olmadan, seni isteyen.
Sensiz de olabilecekken, senin ile olmayı seçen.
Kendi olmasını, seninle olmaya bağlayan
O, işte..."
Oruç Aruoba - Hani



"Hani daha ilk gördüğün anda tanıyormuş gibi hissettiğin birtakım insanlar vardır ya. Ve bir de bütün ömrünü beraber geçirdiğin ve asla gerçek anlamda tanıyamadığım başka insanlar vardır."
Marilynne Robinson - Lila



"Zamanın geri döndürülüp döndürülemeyeceğini bilecek kadar çok okumamıştı ama zamanın olduğu yerde sabitlenebileceğini tecrübeyle öğrenmiş oldu o akşam."
Altay Öktem - O Adam Babamdı



"Başkalarının mutsuzluğuna dokunmamak gerekir. Küçük bir bahçedir o, kırılgan ve hassas bir Arkadya'dır, rahatsız etmemek gerekir."
Fleur Jaeggy - XX'in Erkek Kardeşiyim



"Durmadan okumaktan söz ediliyor. Evet, ben de bir ömür boyu bunu yaptım,  durmadan okudum, okudum ama, şimdi düşünüyorum, durmadan okumak, yani birtakım kitapları okumuş olarak rafa kaldırmak, bir yerlere yerleştirmek, şunları okudum demek mi amaç? Olmasa gerek. Bütün bunlar bize bir şeyler düşündürecek, bir şeyler gösterecek, bir şeyler anlatacak, kendi kendimizi belki daha iyi anlayacağız, hem kendimizi belki daha iyi tanıyabileceğiz, kendi kendimizi derken ille kendimizden söz etmek de istemiyorum, kendimizi, dünyamızı, dünyayı, insanları, oyunları, ilişkileri başkalarının aracılığıyla ya da başkalarının yardımıyla tanımlamak çok önemli; tabii bunun için de buna dikkatimizi çevirmemiz gerekiyor. Yetkin davranmamız gerekiyor okumamızda, bakmamızda, dinlememizde."
Bilge Karasu - Nasıl Yazıyorsam Öyleyimdir




2 yorum: