20 Mart 2012

Charles Bukowski'den Seçmeler

"Güzellik bir bok değil, uçar. Çirkin olduğun için talihlisin. Biri sana ilgi gösterirse başka bir nedeni olduğunu biliyorsun"..

"En iyilerimizin sonu genellikle kendi ellerinden olur sırf uzaklaşmak için ve geride kalanlar, birinin onlardan uzaklaşmayı neden isteyebileceğini, bir türlü tam olarak anlayamazlar".. 

"Dar bir yolda çarpışsak seninle, sonra ben yere eğilsem yere düşen kağıdını fln toplamaya.. Kalkarken hareket çeksem sana 'nah' yapsam. Şaşırsan, sonra evlerimize dağılsak".. (: 

"Bazı erkekler kadınlarla ilişki yürütmekte başarılıdırlar. Ben hiç beceremedim. Çok sıkıcı bir şey ilişki, bittiğinde gerçekten düzülmüş hissedersin kendini".. 

"Elimdeki bira ve buz tutmuş hüzünlerim bile, insanlardan daha değerliydi. Toplumu sevmezdim, çünkü sevilecek hiçbir yanları yoktu, menfaat uğruna domalmış kitlelerdi. Kaçık ve saldırganlar arasında yaşıyorduk, derin bir uykudaydık".. 

"Bazı insanları acı büyütür ve yaşatır. Acı çekmeden daha doğrusu yeterince acı çekmeden, yitirmeden o korkunç yalnızlığı tatmadan kendisi olamaz bazı insanlar. Ne zaman ki en sevdikleriniz sıçar ağzınıza, ne zaman ki birer birer düşürür herkes maskesini, ne zaman ki yalnızlıktaki o muhteşem gücü keşfedersiniz o zaman başlarsınız gerçekten yaşamaya"..

"Doruk noktalarının arasında hiçbir şey yapmadığın boşluklar olmalı. Yatağa uzanıp tavanı seyret, bu çok çok önemlidir. Hiçbir şey yapmamak, çok çok önemli. Ve bu çağdaş toplumda kaç kişi yapıyor bunu? Çok az. Bu yüzden herkes kaçık, saldırgan, öfke ve nefret dolu"..

"Neyse, kendime göre bir bok çukuru inşa ettim burada, içinde oturup etrafıma bok fırlatıyorum. Küçük ve büyük pişmanlıklar var, ve söylenecek şey değil ama. Hayatımda yerinde olmayı arzulayacağım biriyle karşılaşmadım. Bu bir yanılsamaysa bile, talihli bir yanılsama".. 

"Cinayet konusunda en becerikliler cinayet karşıtı vaaz verenlerdir. Nefreti en iyi becerenler sevmeyi vaaz verenlerdir. Ve son olarak savaşı en iyi becerenler barışı vaaz verenlerdir. Tanrıyı vaaz verenlerin tanrıya ihtiyacı var. Barışı vaaz verenlerin huzuru yok, sevgiyi vaaz verenler sevgisizdir. Vaaz verenlerden sakının, bilmişlerden sakının"..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder