26 Ekim 2020

Murathan Mungan / Kadından Kentler (Alıntılar)


İnsanlar aynı biçimde, aynı yönlere doğru değişmiyorlardı. Çoğu kez mazi ortaklıkları, şimdiki zaman arkadaşlıklarını diri tutmaya yetmiyor ama insanlar bu gerçeği kabullenmeyip her şey eskisi gibi sürsün istiyorlardı. Sanki bir şeyler hiç değişmeden olduğu gibi sürerse, hayat daha gerçek, dünya daha inandırıcı bir yer olacaktı.

Birbirlerine hatırlattıkları şeyler, birbirlerinden uzaklaştırmış olabilirdi onları.

Değişmeyen gerçekler yalnızca yorduğuyla kalıyor.

İnsan kendini ancak bir yabancıyla anlardı.

Onun kimseyle derdi yoktu. Dünyayla yarışıp itişen kadınlardan değildi. O, hep kendi havasındaydı.

Geriye bakmaktan, geçmişi didiklemekten hiç hoşlanmazdı. Geçmiş onun için her zaman ölü bir şey olmuştu. İnsana zaman kaybettirmekten başka bir şeye yaramazdı.

Bazı huylarını bildiğimiz insanları bütünüyle tanıdığımızı sandığımızı, ama günün birinde hiç beklenmeyen şeyleri yapanların da o bizim huylarını bildiğimizi, kendilerini tanıdığımızı sandığımız insanlar arasından çıktığını düşünüyor.

Anlam veremediği, düzene sokamadığı, nicedir neresinde saklandığını kendinin de bilmediği bu karmaşık duyguların kendisine pahalıya patlamayacak bir açıklaması olmalıydı. Bu kanepeden kalkmadan bunu anlamayı umuyordu.

İçimizin bir yanı sevdiklerimizi kollarken, kendini kollamayı unutmaz mı?

Her şeyi konuşmak iyidir sanıyorlar şimdilerde. Halbuki insan münasebetlerinin çoğu kelimesiz halledilir.

Söylendiğinde tek bir anlamı varmış gibi görünse de, yalnızlığın ne çok çeşidi olduğunu anlamak için yılların geçmesi gerekiyordu.

İnsan masumiyetini bazen bir başkasının günahıyla kaybeder.

Sitem etmek adeti değildi; duygusal dayatmalardan hoşlanmadığını bilirdim. Sitemle kalp kazanılamayacağına inanırdı.

Hem insan bazen bazı şeyleri yabancılarla daha iyi konuşur.


9 yorum:

  1. İki öneri de yine Mungan'ın derlemeleri olan Kadınlığın 21 Hikayesi ve Erkeklerin Hikayeleri benden gelsin mi :) İyi okumalar..

    YanıtlaSil
  2. mungan iyi tabisi, mardinde evini gördüydüm, benim için en iyi eseri, yaz geçer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep'cim akşam yine kitap siparişi verdim hediye çeklerim ziyan olmasın diye, senin önerdiğin tüm kitapların stoğu yok malesef D&R ve İdefix'te, bu kadar kitabı ne zaman okuyacağım bilmiyorum ama yeni kitap aldığımda başka sitelerden alacağım, özellikle İyi Psikolog'u.

      Sil
  3. D&R ve İdefix'ten hediye çeklerin hala duruyor haberin olsun. Kasım sonuna kadar geçerli.

    YanıtlaSil
  4. o zaman bak covert affairs, power, blindspot, blacklist, bunnar çok iyiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bodyguard, homeland, ikisi de çok heycanlıı :) the stranger var harlan coben o da :) killing eve de süfer :)

      Sil
    2. Bodyguard hariç hepsini izledim, nedense izlemek gelmedi içimden on u çekmedi. Farklı türler ama ben hala Braaking bad ve Game of thrones'i izlemedim :) İzlemeyi de hiç düşünmüyorum , niyeyse :)

      Sil