14 Haziran 2012 Perşembe

eğri oturup "doğruyu" konuşalım..


Selçuk Üniversitesi Tarih Öğretmenliğinden mezun olmuş ve yıllardır öğretmenlik için atama bekleyen birine Çin Seddi'nin uzunluğunu sordum. Birden aklıma geldi acaba ne kadar dedim kendi kendime ve ona sordum, önce kem küm etti sonra önce 40 sonrada 120 km vardır dedi.
Şimdi yaptığım araştırma ise; Çin Seddinin yıkılmış olan kısımlarıyla birlikte uzunluğu 6.000 kilometreyi bulur. Bugün ayakta duran kısım Ming Hanedanı devrinden kalan 2.500 kilometrelik settir. Ancak asıl inşaat, M. Ö. 221 ile M. S. 608 yılları arasında yapılmıştır.

Eğitim sistemi gerçekten eğitmek öğretmek üzere mi sizce? 4 yıl boyunca Tarih üzerine eğitim verip Çin Seddi ile ilgili hiç bir şey öğretilmemiş bahsedilmemişse bu millete, tüküreyim böyle eğitim sistemine. Eğitim sistemimiz boktan ve öğrencilerde bu boktanlığın içinde duruma ayak uyduruyor. Doğru düzgün merak edip araştırıp okumuyoruz, kaç kişi duyduğu bir şeyden sonra ansiklopedi karıştırıp acaba bu nedir diye bakıyor acaba. Aldığımız eğitimin birikimin üstüne eklemiyoruz, doğrumu yanlış mı diye sorgulamıyoruz ve fakültelerde lisede öğrenilmiş "ezbere dayalı" yarım yamalak bilgilerle hayat boyu idare ettiğimizi sanıyoruz..

Her öğretmen öğretim görevlisi adayı için geçerli değil hepsini bağlamaz bu durum elbette, harika beyinler gençler öğretim görevlisi var. Ama  bardağın boş kısmı daha fazla, kendini dahi eğitememiş kişilere de çocuklarımızı emanet ediyoruz, tehlikenin farkında mısınız? Biz zamanında kimlere emanettik, şuan çocuklarımızı şuan kimlere emanet edeceğiz şahsen kaygılıyım..  İstiklal caddesinde en iyi barı restorantı sorsam yada bir popçu mankenin sevgili listesini sorsam şakır şakır sayanlar kendi ülke tarihi coğrafyası ile ilgili kem kümlü yanlış cevaplar vermesi "bence" vahimdir..

KIRMIZI - http://www.facebook.com/kirmizininsayfasi

7 yorum:

  1. Kayıtlı olmayan okuyucular yorum yapabilmek için, yorumlama biçiminden "Anonim"i seçerek yorum yapabilir..

    YanıtlaSil
  2. Kırmızı sen kesinlikle Aile ve sosyal politikalar bakanı olmalısın bence, kesinlikleee :D

    YanıtlaSil
  3. öğretmenlikte formasyon eğitimi ağırlıklı verilir. Yani neyi nasıl öğretecegin, nasıl keyifli hale getirip, dikkat toplayabilecegin, sınıf yönetimi, gelişim evreleri.. .v.s. Uzunluk ezber bir bilgidir bence, yanı bunu bilmemesini onu kötü öğretmen yapmaz, öğrencilerinin onu sevmemesi, kötü ders anlatması onu kötü öğretmen yapar, nacizane fikrim, bir öğretmen olarak ben böyle düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmenlere ya da öğretmen adaylarına çamur atıyormuş gibi algılanmak istemem. Ben eğitim sistemine dem vurdum tek bir tarafa yüklenmiyorum, Tarih bölümü mezunu biri yazımın üzerine biz hiç Çin Seddini görmedik ki dedi, o Sanat Tarihi konusu dedi..
      Lisede bir geometri hocamız vardı, derste öğrenciler hocanın yanlışlarını düzeltiyordu iyi biriydi herkes severdi ama geometri bilgisi hiç yoktu. Herkes hayret ederdi bu nasıl öğretmen olmuş diye.. demek istediğim şey bu aslında

      Sil
    2. koca-man ve karısı'na katılmakla beraber en yakın dostum tarih bölümü mezunu bi sorayım bakayım bende ne cevap alacağım,en azından geyik olur :)yalancı,kopyacı,tembel kısmı haricinde Deeptone'da doğru demiş :)

      Sil
  4. bizde üniversite bitince eğitim başlıyor.
    üniversite sadece sosyalleşme ortamı.
    o kadar.
    yurtdışında böle diil.
    ondan dolayı biz yalancı ve kopyacı ve tembeliz zaten.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söyledin, sade ve derinden koydun taşı gediğine :)

      Sil